نکات مهم در پرستاری بیماران در منزل

یکی از مهمترین اولویت های هر فرد در زندگی مراقبت و پرستاری از بیماران و خانواده خود می باشد. دانستن نکات مهم در مورد پرستاری از افراد و بیمار ضروری بوده و باید بهتر از هر کس در مورد این مسائل و نکات اطلاع داشته باشید. امروز نکات مهم در پرستاری بیماران درمنزل را مورد بررسی و تحقیق قرار می دهیم. تا در آینده اگر نیازی به پرستاری از خانواده و آشنایان خود داشته باشید بتوانید با مشکلات روبرو شوید. شرکت ها و دفاتر بسیاری در زمینه خدمات پرستاری و مراقبت از بیماران فعال هستند. اگر چنانچه وقت و تایم پرستاری از بیماران در منزل خود را ندارید، می توانید با این دفاتر صحبت کرده و پرستار شبانه روزی و یا نیم روزه برای مریض خود استخدام نمایید.

وظایف و مسئولیت های پرستار در مقابل بیمار

مهمترین وظیفه پرستار در مقابل بیمار، افزایش سطح سلامت فردی بیمار می باشد. پرستار به عنوان کمک بیمار بوده تا بتواند مسائلی که در آن کم توانا است به کمک پرستار انجام دهد.

وظیفه بعدی افزایش سطح کیفی زندگی بیمار است. با استفاده از خوراکی ها و غذا های سالم و مهیا کردن بستری سالم دور از آلودگی های مختلف، می‌ تواند در سطح کیفی سلامت بیمار مهم باشد. وظیفه دیگر پرستار جنبه مشاوره‌ ای برای خانواده ییمار می باشد. آموزش های دوره ای برای خانواده مریض و خود مریض در مورد مصرف درست و به وقت دارو ها و مصرف غذا های سالم حتی در برخی از موارد در مورد تزریقات و سایر مسائل می تواند نقش بسزایی در زندگی مریض داشته باشد.

ضدعفونی کردن مریض و برخی دیگر از مسائل عفونی، یکی دیگر از وظایف پرستار بوده که از مبتلا شدن به بیماری های عفونی و زخم بستر جلوگیری شود. این مورد در مریض هایی بوده که قادر به حرکت نیست، پرستار باید حس آرامش را در بیمار و خانواده بیمار برقرار کند تا بتوانند در روند سلامتی بیمار نقش به سزایی داشته باشد.

این مسائلی که برای شما ارائه کردیم بخشی از وظایف پرستاری از بیمار بوده و با توجه به مسائل آموزشی که برای پرستاران در دوران دانشگاه ارائه می کنند می توانند طبق چارچوب و مقررات خود با بیمار رفتار نماید. تمامی پرستاران در دوره دانشگاه و کارآموزی با تمام مسائل بهداشتی و اخلاقی رو به رو شده تا در موقع مشکلات توان حل آن و مواجهه آن را داشته باشند.

وظایف و مسئولیت های پرستار در مقابل بیمار

وظایف تخصصی پرستار

تزریقات به موقع و پانسمان بیمار از وظایف ضروری و تخصصی پرستاری می باشد. بررسی علائم حیاتی و فشار خون این نیز جزء وظایف ضروریه پرستار بوده و در صورت انجام ورزش های دوره ای و فیزیوتراپی باید با کادر درمان و دیگر مسئولان پزشکی هماهنگ باشد.

پرستار باید در جلسه اول با نوع بیماری شخص مورد نظر اطلاعات کسب کرده تا در مورد انجام برخی مسايل مراقبتی بتواند کنترل داشته باشد. به طور مثال برای کسی که فشار خون دارد، اندازه گیری فشار بیمار در بازه های ساعتی بسیار مهم می باشد. در مقابل برای مقابله با بیمار عفونی و زخم بستر تعویض لباس و رعایت بهداشت اولویت دارد.

پرستاری بیماران در منزل

اخلاق و رفتار پرستار با بیمار

خوش اخلاقی و دوستی با بیمار می‌تواند در سلامتی مریض نقش مهمی داشته باشد. پرستار علاوه بر مسائل آموزشی و تخصصی خود بتواند با علاقه و تمایل شخصی به بیمار مستعد نیاز کمک کرده. از بد اخلاقی در مقابل بیمار خودداری نماید. توانایی ارتباط با مراکز درمانی و اورژانس از اولویت‌های پرستار بوده تا در زمان وقوع حوادث بتواند شرح حال کوتاهی از مریض را به بخش درمان بیمارستان یا اورژانس اطلاع دهد. تمام این مسائل در روند بهبود مریض تاثیر مستقیمی دارد.

پرستاری بیماران در منزل

جست و جو پرستار متعهد و متخصص

برخی از پرستاران به دلیل عدم تجربه کافی در مواجهه با بیماران باعث کاهش روند سلامتی بیمار شده و در برخی از موارد در صورت عدم رسیدگی باعث مرگ و میر بیمار می شود. امروزه سایت های معتبری در زمینه پرستاری در ایران وجود دارد که می توانید با تماس با دفاتر خدمات پرستاری در صورت نیاز استخدام نمایید. برای اطلاعات بیشتر در مورد سالمندان نیز می توانید مراقبت سالمند در منزل را مطالعه فرمایید.

مطالب مرتبط:

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نکات مهم پرستاری از سالمند نابینا
نوشتهٔ بعدی
نحوه استخدام کارمند خدمات پذیرایی منزل

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم