پرستار سالمند

پرستار سالمند با تجربه چه خصوصیاتی باید داشته باشد

پرستار سالمند با تجربه چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ در نظر داشته باشید که برای نگه داری از افراد پیر و سال خوردن نیازمند پرستار هستید. امروز می خواهیم در مورد پرستاری از بیماران و سالمندان صحبت کنیم.

همچنین بخوانید: پرستاری از بیمار ، مراقبت سالمند در منزل ، استخدام خدمتکار منزل

یکی از مهمترین وظایف پرستاران سالمند، ارتباط دوستانه با مریض و سالمند سالخورده می باشد که می توانید با خلق و خوی خوب، رفتار مناسبی با مریض و سالمند داشته و در جهت بهبود و سلامتی بیمار تلاش نمایید. زبان بدن، گویش و نوع صحبت بسیار مهم بوده و می ‌توانید با گفتگو از به وجود آمدن بیماری آلزایمر و زوال عقلی جلوگیری نمایید. سعی کنید روزانه لباس های جدیدی تن سالمند نموده تا به وجود آمدن بیماری های میکروبی و بهداشتی جلوگیری نمایید.

خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار

هر پرستار خصوصیات اخلاقی و رفتاری خود را در اولویت کارها قرار داده و سعی می کنم با محبت و دلسوزی با سالمند رفتار نماینم. انجام کار های روزانه مانند کوتاه کردن ناخن، استحمام، تعویض لباس، گردش بیمار در خارج از خانه، مصرف داروها در زمان مشخص و غیره از وظایف و خصوصیات پرستار خوب می باشد.

خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرستار

لباس و پوشش سالمندان

پوشیدن لباس های نخی و ساده با توجه به فصلی که در آن قرار دارید، بسیار مهم می‌ باشد. سعی کنید در بازه های زمانی کوتاه لباس سالمند تعویض کرده و از سالمند بخواهید که لباس خود را تعویض نماید. انجام کارهای مانند مسواک زدن، شستشوی دست و صورت، حمام از دیگر وظایف بهداشتی پرستار می باشد. سعی کنید در حمام برای کاهش آسیب به بیمار از دستگیره های محافظ و صندلی شستشو نصب نمایید، تا از آسیب وارد شدن آسیب های مختلف پرستار جلوگیری نمایید. سعی کنید به موقع سالمند را استحمام کرده و پاکیزگی و دستور العمل های بهداشتی را در اولویت خود قرار دهید.

ورزش در جهت و روند سلامتی سالمندان

ورزش در جهت سلامتی قلب و عروق بیماران و سالمندان بسیار مفید بوده و با خستگی در زمان ورزش می توانید خواب منظم و به موقع ای از بیمار انتظار داشته باشید. در مورد ورزش و سختی آن حتماً با پزشک مربوطه مریض در ارتباط باشید. می توانید برای نتیجه‌ گیری بهتر برنامه منظمی برای پیاده روی با همراه سالمند داشته باشید.

همچنین کمک انجام برخی از کار ها مانند آبیاری گیاهان می تواند تا حدی به سلامتی بیماران کمک نماید. در صورتی که سالمندان زمین گیر هستند سعی کنید ورزش های منظم ای در رختخواب مریض داشته باشید. برای نتیجه گیری بهتر می توانید به دستگاه تردمیل و دوچرخه های ثابت اشاره کنیم که می توان استفاده نمود. با توجه به حساسیت بدن سالمندان مصرف به موقع و فراوان آب مخصوصاً در هنگام ورزش بسیار مهم و حیاتی می باشد.

انجام فعالیت هایی مانند گفتار درمانی، فیزیوتراپی، خدمات روانپزشکی و روانشناسی، بررسی تخصصی مسائل تغذیه و خوراک و عواملی مانند کاردرمانی در افزایش روحیه و روند بهبودی بیمار و سالمند می تواند بسیار مفید واقع شود.

ورزش در جهت و روند سلامتی سالمندان

نشانه های برتری پرستار سالمند چیست

داشتن صبر و با حوصله انجام دادن کارها، در کنار توانایی کنترل عواطف و احساسات بسیار در پرستاری از سالمندان مفید می باشد. احساساتی شدن در عوامل مختلف در مواجهه با سالمند می‌تواند به طرز کار پرستار اثر بگذارد.

باید بهتر است پرستار تحت تاثیر مسائل احساسی قرار نگرفته و مسئولیت پرستاری را به درستی انجام دهد. پرستار مربوطه ضروری است دارو و برخی از عادت های غذایی سالمندان را در زمان خود انجام داده و در صورت فراموشی موارد مختلف، با جزئیات دقیق تر یادداشت نماید.

پرستار سالمند با تجربه چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

توانایی های جسمی پرستار نیز بسیار مهم بوده که بتواند در انجام مسائل مختلف مانند استحمام یا مسائل دیگر بسته به وضعیت سالمند کمک دسته سالمند باشد. اگر توانایی فیزیکی بیشتری داشته باشید، یک مزیت بخصوص می باشد. همچنین توانایی های ذهنی نیز مدنظر بوده و بهتر است پرستار با هوش و ذکاوت خود در مسیر بهبود و افزایش سلامتی جسمی بیمار و سالمند حرکت نماید.

کلام اخر

به این نکته توجه فرمایید که استراحت پرستار بسیار مهم بود و اگر پرستار در زمان خود استراحت ننماید، باعث خستگی بیش از حد و تاثیر منفی برای سالمند خواهد داشت. اگر پرستار هستید حتماً استراحت را در دستور کار خود قرار دهید. برای استخدام پرستار با شرکت سما گستر پارسا در ارتباط باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
دستگاه تنفسی و بهیاری از بیماران تنفسی
نوشتهٔ بعدی
استخدام خدمات نظافتی به صورت پاره وقت، نیمه وقت، تمام وقت و دائمی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم