بیماری شایع در سالمندان و پرستاری از آن ها

بیماری شایع در سالمندان و پرستاری از آن ها

به منظور آشنایی شما با بیماری شایع در سالمندان و پرستاری از آن ها، این مقاله را ترتیب داده ایم. با ما همراه باشید تا در مورد مراقبت و همراهی بیماران سالمند صحبت نماییم.

همچنبن بخوانید: پرستاری از بیمار ، مراقبت سالمند در منزل ، پرستاری از بیمار

بیماری جزء مواردی است که با افزایش سن در قسمت های مختلف بدن ظاهر می‌شود و رفته‌رفته توانایی انسان برای انجام کارها کاهش می یابد. عوامل دیگری مانند عوامل محیطی و ژنتیکی نیز در فرآیند پیری و بیماری نقش مستقیمی دارد. می توان با انجام فعالیت و ورزش و رژیم غذایی مناسب از به وجود آمدن بیماری های سالمندی جلوگیری نمود. امروز می‌خواهیم به برخی از موارد مهم و بیماری شایع در سالمندان اشاره نماییم.

بیماری شایع در سالمندان بیماری گوارشی

یکی از بیماری شایع در سالمندان که با افزایش سن در بیشتر افراد سالمند  با بیماری های گوارشی روبرو می شوند. با توجه به نوع تغذیه و رژیم غذایی و مصرف داروهای مهم، بیماری گوارشی به وجود می آید. بیماری های گوارشی معمولاً با اسهال، رفلاکس معده، سندروم روده تحریک پذیر و در نهایت در صورت حاد با سرطان معده روده و ملی مواجه می‌شود. پس بهتر است قبل از مواجه شدن با بیماری، تغذیه مناسب را رعایت نمایید. در صورت مبتلا حتماً زیر نظر پزشک و پرستار و مناسب موارد مهم در جهت بهبود بیماری را رعایت نمایید.

عوامل مستعد در بیماری گوارشی

خوابیدن بلافاصله پس از مصرف غذا، مصرف غذاهای چرب و فست فود بیش از حد متوسط، اضافه وزن و مصرف الکل و دخانیات و غیره نقش مستقیمی در بیماری‌های گوارشی دارد. در زمان رفلاکس معده سعی کنید برای درمان حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بیماری گوارشی

دیابت در سالمندی

بیماری دیابت یکی از بیماری‌ های مهلکی است که سالمندان و حتی جوانان با آن مواجه هستند. در صورت عدم کنترل با عوارض غیرقابل جبرانی همراه می شود. پرستاران و شخص بیمار باید به صورت ۲۴ ساعته مراقب بود و میزان قند خون خود را کنترل دستگاه کنترل بررسی نمایند.

موارد مهم جهت بهبودی بیماری شایع در سالمندان از جمله بیماران دیابتی

مصرف دارو ها باید طبق زمان بندی مشخص شده انجام شود. فعالیت بدنی و ورزش های استاندارد جهت کاهش فرآیند بیماری بسیار مهم می باشد. بهتر است بیماران دیابتی از بی تحرکی و بستری شدن طولانی مدت جداً خودداری نمایند. اگر بیماران دیابتی دچار زخم بستر یا زخم های سطحی شدند، حتماً با پزشک متخصص در مورد آن گفتگو نمایید تا روند درمان بیماری های پوستی و زخم های افراد دیابتی نیز شروع شود. در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی تبدیل به زخم های عفونی می شود.

بیماری شایع در سالمندان آلزایمر

یکی از بیماری های نام آشنا در افراد پیر و سالخورده، زوال عقل یا آزایمر می باشد که نوعی اختلال عملکردی مغز است است. رفته رفته این بیماری در افراد پیر افزایش می یابد. در ابتدا فرد بیمار حافظه کوتاه مدت و در ادامه حافظه های بلند مدت خود را از دست می دهد. گم شدن در خیابان، عدم شناسایی افراد مختلف و غیره در ابتدای بیماری دده می‌ شود و رفته‌ رفته خاطرات گذشته خود را نیز از دست می‌دهد. بیماران آلزایمری نیازمند پرستار بوده و باید به صورت شبانه‌روزی مراقب آنها باشیم.

آلزایمر

پرستار متخصص در زمینه بیماران آلزایمری

بهتر است پرستار مورد نظر اطلاعات کافی در زمینه بیماری افراد آلزایمری داشته و طبق برنامه غذایی و دارویی پزشک محترم با بیمار رفتار نمایید. بهتر است توصیه های پزشک را مو به مو اجرا کرده و در زمان مناسب داراو های بیمار را بدهید.

انجام فعالیت های ذهنی، گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب، بازی های فکری، فعالیت های جسمی، قدم زدن، صحبت در مورد موارد مختلف مرور خاطرات و رفتار محبت آمیز با بیمار از جمله نکات کلیدی در بهبود این بیماران می باشد. سعی کنید بیماران آلزایمری را از تنش های عصبی آشفتگی های ذهنی به دور فرمایید.

جمع بندی

بیماری های مربوط به استخوان ها و عضلات، بیماری های کبدی، بیماری های مربوط به سیستم ایمنی و عفونی، بیماری های کلیوی و دستگاه تنفسی از جمله بیماری های مهم در افراد پیر و سالمند می باشد. بهتر است برای سلامتی جسم و روح افراد فعالیت‌های بدنی را در دستور کار خود قرار داده و برای سلامتی بدن افراد پیر از دارو های مکمل استفاده نمایید.

هر یک از بیماری های افراد دارای علائم مشخصی بوده و پرستار محترم با مشاهده بیماری سالمند باید به پزشک متخصص مراجعه کرده و خانواده بیمار را آگاه سازد. امروز در مورد بیماری شایع در سالمندان و پرستاری از آن ها صحبت کردیم امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد. برای اطلاعات بیشتر با سایت سما گستر پارسا در ارتباط باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
استخدام خدمات نظافتی به صورت پاره وقت، نیمه وقت، تمام وقت و دائمی
نوشتهٔ بعدی
استخدام آشپز بررسی مهارت آن

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم