بررسی مهارت و استخدام آشپز

استخدام آشپز بررسی مهارت آن

در مراسم های بزرگ و پر جمعیت استخدام آشپز، ایده بسیار مناسبی در مورد مدیریت و پذیرایی از مهمانان می باشد. قبل از شروع به کار، بررسی مهارت و استخدام آشپز بسیار مهم تلقی می شود.

آشپزی یک مهارت تخصصی بوده که امروزه با مدارک بین المللی همراه می باشد. به شخصی که در مورد طرز تهیه تهیه و دستور غذایی بسیاری از خوراکی ها متخصص بوده و آشنایی با فرهنگ غذایی بسیاری از کشورها را دارد، آشپز می گویند. معمولا این شغل دارای طبقه مختلفی بوده که بر حسب تجربه و مهارت افراد سنجیده می شود.

همچنین بخوانید: خدمتکار منزل ، خدمات پذیرایی در منزل ، سرایداری آپارتمان در تهران

وظایف آشپز

آشپز دارای وظایف مختلفی بوده که بتوانند غذای درجه یک و با کیفیتی را تهیه نماید. معمولا آشپز های ایرانی مهارت بسیار فراوانی در طرز تهیه انواع نان ها، سوپ، پلو ها و کباب ها داشته و همچنین می توانید به آشپز های فست فودی سنتی شهر نیز اشاره نمایید. آشپز باید تجربه کافی در مورد پخت و پز داشته و دوره های مختلفی آشپزی را زیر نظر مربیان سرآشپزان مطلب گذرانیده باشد. استفاده از مواد اولیه با کیفیت به میزان لازم بسیار مهم بوده و رعایت این بخش باعث افزایش کیفیت و کاهش هزینه ها می شود. هر آشپزی باید دستور العمل و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا غذایی سالم را تحویل مشتری دهد.

سرو غذا و تزیین آن بر عهده آشپز بوده و هرچه ظاهر غذا بهتر باشد مشتری پسند تر می شود. پس مجموعه‌ای از دستورالعمل ها با هم جزو وظایف آشپز می باشد. در زمان استخدام آشپز به موارد مختلفی که اشاره کردیم، توجه نمایید.

وظایف آشپز

تجهیزات برای استخدام آشپز در خانه

در زمان استخدام آشپز باید تجهیزات و لوازم پخت و پز مناسب را در اختیار این فرد قرار دهید. اجاق گاز، فر، مایکروفر، لوازم پخت و پز، ظروف، ماهی تابه و قابلمه، باربیکیو و غیره از جمله تجهیزات ضروری برای پخت و پز می باشد. همچنین تجهیزات سرو غذا مانند بشقاب، چنگال، قاشق و سایر تجهیزات نیز نیاز است.

تعهدات آشپز در مقابل کارفرما

تعامل با افراد مختلف جزء اولویت های زندگی می باشد. پس در زمان استخدام آشپز سعی کنید بر اساس قوانین تعیین شده عمل کنید. آشپز نیز وظیفه دارد در زمان مشخصی غذای آماده شده را برای کارفرما سرو کرده و در صورت تمایل و ارائه مواد اولیه غذای سالم و لذیذی را برای کارفرما تهیه نماید.

استخدام آشپز در زمان مهمانی

شما می توانید آشپز را به صورت یک روزه یا تمام وقت استخدام کرده و حتی برای برگزاری یک مراسم خاص نیز از آشپزهای قهاری استفاده نمایید. در زمان برگزاری مراسم با شرکت سما گستر پارسا در ارتباط بوده و می توانید نسبت به استخدام کارمند و کارگر خدماتی خدمات نظافتی سرایداری حراست و سایر مشاغل با این سایت و شرکت در ارتباط باشید.

استخدام آشپز در زمان مهمانی

نوآوری و خلاقیت در صورت رضایت مشتری

برای اینکه بتوانید از پخت و پز غذا های روزانه و روتین هفتگی رهایی یابید، پیشنهاد میکنیم نوآوری و خلاقیت در پخت و پز خود داشته باشید. معمولا بزرگترین سرآشپزان دنیا نوآوری های مختلفی در پخت و پز داشته و باعث جذب مشتری در رستوران یا محل کار خود می شوند. می توانید برای آزمایش و آزمون و خطا نوآوری در پخت و پز داشته و در صورت رضایت اهالی خانه لیست جدیدی از منو را در برنامه غذای خود قرار دهید. همچنین می توانید با آزمایش ترفندهای مختلف طراحی منو و پیشنهادات جدید نوآوری در غذا داشته باشید.

انجام کار گروهی و تیمی

برای افزایش بازدهی و کیفیت کار بهتر است همکاری سازنده ای با آشپز و سایر افراد خدماتی در منزل داشته باشید. همچنین سرآشپز محترم می تواند با کمک به سایر کادر خدماتی راندمان کار را افزایش دهد. همکاری و هماهنگی، دلسوزی، حس شوخ طبعی، دریافت انتقادات و پیشنهادات، همکاری و هماهنگی در انجام کارهای مختلف و رحم و دلسوزی از جمله مزیت های یک آشپز می باشد.

حق و حقوق استخدام آشپز و کارمندان خدماتی منازل

امروز با بررسی مهارت و استخدام آشپز همراه شما بودیم. سرآشپز مانند سایر کارمندان خدماتی و متخصص خانه دارای حقوق ثابتی بوده و در مقابل ارائه خدمات باید هزینه و حقوق ثابت خود را دریافت نمایید. برای اطلاع دقیق از حقوق کارمندان خدماتی نظافتی با سایت سما گستر پارسا در ارتباط باشید. همچنین اگر دنبال استخدام کارمندان  متخصص و مجرب هستید، حتما با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
بیماری شایع در سالمندان و پرستاری از آن ها
نوشتهٔ بعدی
مهم ترین مسائل بهداشتی در پرستاری از کودکان کمتر از سه سال چیست

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم