مهارت های پرستاری از کودک در منزل

مهارت های پرستاری از کودک در منزل

کودکان از سنین نوزادی تا ۵ سالگی نیاز به مراقبت داشته و در صورت اشتغال والدین، استخدام پرستار با تجربه در رشد کودک نقش بسزایی دارد. در ادامه می خواهیم در مورد مهارت های پرستاری از کودکان در منزل صحبت نماییم.

همچنین بخوانید: نگهداری سالمند در منزل ، خدمتکار جهت انجام امور منزل ، پرستاری از بیمار

پرستار کودک کیست

برای اینکه فرزندان دلبند شما در بهترین شرایط حال حاضر قرار بگیرد، استخدام پرستار گزینه بسیار محسوب می شود. نوع و میزان مسئولیت پرستار بچه با توجه به جنسیت، تعداد و سن کودکان متفاوت بوده و کسانی که عاشق کودک هستند، می توانند با کودکان رابطه عاطفی برقرار کنند. در عین حالی که مراقب کودکان هستند بدر مسیر تربیت کودکان قدم بردارند. زمانی که شما سر کار هستند،  پرستار می تواند به مراقبت از کودکان شما بپردازد. برخی از پرستار ها به صورت روزانه و عده‌ ای به صورت شبانه‌ روزی استخدام می‌ شوند که در ادامه بررسی می کنیم.

پرستار کودک کیست

ویژگی و مهارت های پرستاری از کودک

کسانی که عاشق کودکان هستند، می‌ توانند ارتباط قلبی با کودکان برقرار کرده و محیط بسیار آرامی را برای کودکان فراهم نمایند. پرستار کودکان باید اصول اولیه نگهداری و تربیت کودکان را آموزش دیده و بتوانند در شرایط مختلف انعطاف پذیر باشد. مسئولیت پذیری پرستار در مقابل کودکان یکی از وظایف بسیار بزرگ و حیاتی پرستاران بوده و باید در تمامی اوقات حواس پرستار به رفتار کودک بوده تا کودکان را از انجام فعالیت های خطرناک دور نماید.

سلامتی جسمی و روحی برای پرستاری از کودک

سلامتی جسمی و روحی پرستار کودک بسیار مهم بوده و بتواند روزانه انرژی مثبتی را برای کودکان ارسال و دریافت نماید. در مواقعی که نیاز به بغل کردن کودکان بوده در جهت رفع نیاز کودک قدم بردارد. پرستار باید بتواند وزن کودک را در سنین نوزادی تحمل کرده و از قدرت بدنی مناسبی برخوردار باشد. در کنار این موارد، انرژی، شوخ طبعی، صبر در مواقع گریه کودکان، توانایی حفظ آرامش در شرایط پرفشار، آگاهی از برخی فنون در مقابل بیماری و تب کودکان بسیار مهم است. در آخر نیز برای حفظ سلامتی و ایمنی کودکان باید بهداشت مواد غذایی را رعایت نماید.

وظایف ضروری و اصلی پرستار

حمام بردن، تعویض لباس، ناخن گیری، پوشاندن لباس، بازی با کودکان، تعویض پوشک، گردش و تفریح کودکان از جمله وظایف مهم پرستار بوده  پرستار می‌ تواند در کنار این موارد با خوش اخلاقی و رفتار مناسب سعی کند در آموزش و تربیت کودکان نیز قدم بر دارد.

رعایت مسائل تربیت کودکان

پرستار همیشه باید در کنار کودکان با خوش اخلاقی تمام رفتار کرده و از رفتارهای نامناسب، خشونت‌ آمیز همراه استفاده از کلمات نامناسب خود داری نماید. وظایف پرستار فقط تعویض پوشک، غذا و خواب کودک نبوده و با توجه به نیازهای کودکان باید بتوانند رفتار مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال آموزش احوال پرسی به صورت رسمی با بزرگسالان تنها بخشی از رفتار شناسی و تربیت کودکان به شمار می رود.

رعایت مسائل تربیت کودکان

مدارک و تجربه پرستاری از کودک

ورود به بازار کار پرستاری از کودکان نیاز به مدارک معتبر دانشگاهی نبوده ولی کسانی که دوره های پرستاری را در دانشگاه گذرانده‌ اند، بهتر می توانند در رابطه با کودکان موثر باشد. در نظر داشته باشید که تجربه پرستار کودک نیز بسیار مهم بوده و کسانی را استخدام نمایید که توانایی نگهداری و کودکان و مسئولیت آن ها را داشته باشند. پس نگهداری و پرستاری از کودک علاوه بر مدارک تحصیلی، نیازمند تجربه بسیار عالی در این زمینه است.

عدم وابستگی کودکان به اینترنت و گوشی هوشمند

امروزه زندگی بسیاری از افراد وابسته به شبکه اینترنت و گوشی های هوشمند بوده و این مسئله در کودکان نیز به وضوح دیده می‌شود. کودکان از سنین بسیار خردسالی با گوشی‌ های هوشمند بازی می نمایند. پرستاران محترم می توانند به جای ارائه گوشی به کودکان، سعی کنند با انجام بازی های گروهی و یا بازی های هوش، کودکان را به چالش کشیده و همزمان اصول تربیتی را در نظر بگیرند. در نظر داشته باشید که بازی کودکان با تلویزیون و بازی‌ های رایانه‌ ای بسیار آسان بوده ولی باید سعی شود با انجام فعالیت های مفید کودکان را سرگرم کرده و از سلیقه ها و علایق کودکان را آگاه شویم

امروز در مورد مهارت های پرستاری از کودک در منزل صحبت کردیم. برای استخدام پرستار کودک و اطلاع از مهارت های لازم و همچنین هزینه پرستار کودک در شهر تهران، می توانید به سایت سما پارسا مراجعه کرده و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
استخدام پرستار برای بررسی وضعیت جسمانی بیمار و سالمند
نوشتهٔ بعدی
دستگاه تنفسی و بهیاری از بیماران تنفسی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم