بهیاری از بیماران تنفسی

دستگاه تنفسی و بهیاری از بیماران تنفسی

دستگاه تنفسی و بیماری های تنفسی مانند آسم، یکی از بیماری های سختی بوده که با سرفه های مکرر همراه است. برای بهیاری از بیماران تنفسی باید موارد مهم را در دستور کار قرار دهیم که در ادامه بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید: مراقبت سالمند در منزل ، پرستاری از بیمار ، استخدام خدمتکار منزل

دستگاه تنفسی

دستگاه تنفسی وظیفه اکسیژن رسانی به سلول های بدن و دفع دی اکسید کربن حاصل از متابولیسم بدن را دارد. تمام انسان و حیوانات دارای دستگاه تنفسی بوده و دارای ریه (شش) هستند. دستگاه تنفسی دارای قسمت های مختلفی مانند بینی، هنجره، نای و ریه ها بوده و اصلی ترین قسمت همان ریه ها است که مستعد بیماری های مختلفی می باشد.

بیماری های معروف دستگاه تنفسی

بیماران ریوی دارای چهار دسته اصلی بوده که به بیماری انسدادی، بیماری بازدارندگی، محدود کنندگی، بیماری بیماری شریان وریدی و بیماری های عفونی ریوی تقسیم می شود. بیماری مزمن انسداد ریه، برونشیت، آسم، آمبولی ریه، سینه پهلو از جمله بیماری های معروف دستگاه تنفسی است.

بیماری های معروف دستگاه تنفسی

بیماری دستگاه تنفسی در سالمندان

به طور معمول بیماران سالمند از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار بوده و بیشتر از افراد جوان و قدرتمند دچار بیماری‌ های دستگاه تنفسی و ریوی می‌ شود. شایع‌ ترین این بیماری ها ذات الریه می باشد که در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی و عفونت پدید می آید. ضروری از پس از مشاهده علائم بیماری های تنفسی، به پزشک متخصص مراجعه کرده و موارد ایمنی در جهت بهبود بیماری توسط پرستار و شخص بیمار رعایت شود. تمام موارد مهم در زمینه پرستاری از بیماران تنفسی را یاد بگیرید.

آیا بیماران تنفسی به پرستاری و مراقبت نیازمند هستند؟

اگر بیماری در مرحله حاد و بسیار مهلک قرار گرفته نباشد، بیماران می توانند از خود پرستاری کرده و در زمان های مورد نیاز نسبت به چکاب به پزشک و مرکز درمانی مراجعه نمایند و داروهای خود را سر وقت مصرف کنند. اگر بیماری به مرحله حادی رسیده باشد، بیمار از عدم توانایی در کنترل خود قرار می گیرد و نیازمند پرستار می باشد.

استعمال دخانیات و سیگار

بزرگترین دشمن بیماران ریه و دستگاه تنفسی، دود و سیگار بوده و باعث عفونت بخش‌های آسیب دیده ریه می شود. پس بهتر است از مصرف سیگار جداً پرهیز نموده و اگر عادت به مصرف سیگار را دارد با سایر روش‌ های ترک سیگار اقدام به کاهش مصرف آن نماید. مصرف سایر موارد که دارای دود هستند، مانند قلیان و موارد مخدر نیز نیش بسیار منفی در روند بهبود بیماران دستگاه تنفسی دارد.

رعایت موارد بهداشتی

پرستار محترم باید در جهت رعایت بهداشت فردی بیمار، تمام تلاش های مورد نظر را انجام دهد. باکتری، ویروس و قارچ از جمله عوامل ایجاد بیماری های عفونی در ریه بوده و حداکثر مراقبت های لازم باید انجام شود. آب و هوای خانه و محل زندگی بیمار باید عاری از آلودگی های تنفسی مانند دود باشد. در صورت نیاز بهتر است از دستگاه های تصفیه هوا در خانه استفاده نمایید.

دستگاه تنفسی

محیط بیرون از خانه

محیط بیرون از خانه یکی از محیط های مستعد افزایش بیماری فرد مورد نظر می باشد. پس بهتر است در بیرون از خانه تمام بهداشتی از جمله ماسک رعایت شده و از رفتار بد در مراکز شلوغ و پر استرس و آلوده مانند مرکز شهر و بازار تا میزان قابل ملاحظه‌ای دوری نماید تا روند بهبود بیماری در کمترین زمان ممکن است اتفاق بیفتد.

شرایط سنی و جسمی پرستار

در زمان استخدام پرستار پیشنهاد می کنیم شرایط سنی و جسمی فرد مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و تخصص و آشنایی پرستار با بیماری‌های مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید. شرکت سما گستر پارسا شرکت های فعال در زمینه پرستاری از بیماران سالمند، کودکان و  نگهداری سالمندان، پرستاری از بیماران خاص، سرایداری منازل، خدمات پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خصوصی، مهماندار جهت پذیرایی از مهمانان است. برای نگهداری از بیماران کرونایی و سایر موارد می توانید با سایت سما گستر در ارتباط باشید

تمام کارمندان شرکت سما گستر دارای تخصص فراوان در زمینه‌ های پرستاری و سایر زمینه ها بوده و می توانید با اطمینان به استخدام و رزرو پرستار مورد نظر نمایید.

کلام آخر

بحث امروز ما در مورد بهیاری از بیماران تنفسی بوده است. پرستار مورد نظر را می توانید به صورت روزانه و یا شیفتی استخدام نمایید و حسب نوع پرستاری و تخصصان حقوق‌ متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. برای مشاوره و اطلاعات کامل تر با سایت‌ سما گستر پارسا در ارتباط بوده و تمام اطلاعات مورد نظر را در مورد پرستاری از بیماران و سالمندان دریافت نمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
مهارت های پرستاری از کودک در منزل
نوشتهٔ بعدی
پرستار سالمند با تجربه چه خصوصیاتی باید داشته باشد

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم