مراقبت از سالمندان

معیارها و وظایف پرستار برای نگهداری سالمند

سالمندان، قشر خاصی از جامعه هستند که دارای شرایط خاصی هستند و به همین دلیل نگهداری از این دسته از افراد، دارای شرایط و ویژگی های خاصی است. انتخاب یک پرستار برای نگهداری سالمند، بهترین انتخاب است زیرا این افراد تجربه و تخصص کافی در این زمینه را دارند. در ادامه شما را با وظایف یک پرستار برای نگهداری از سالمند و همچنین ویژگی های او بیشتر آشنا خواهیم نمود.

پرستار برای نگهداری از سالمندان

سالمندان قشر خاصی از جامعه هستند که دارای روحیات، ویژگی های شخصیتی و جسمی و … خاصی هستند و همین سبب شده است تا این دسته از افراد نیز مانند سایر افراد موجود در جامعه که نیاز به مراقبت دارند، به مراقبت های خاصی نیاز داشته باشند. به همین دلیل یک پرستار برای نگهداری از سالمندان می تواند برای نگهداری از این دسته از افراد بسیار مناسب باشد زیرا این پرستاران، تجربه لازم و کاقی در این زمینه را داشته و از همه مهمتر، علم و دانش کافی را نیز در این زمینه دارند. بنابراین شما می توانید با بکارگیری پرستار برای نگهداری از سالمند، به راحتی نگهداری از سالمندان را به این دسته از افراد بسپارند.

ویژگی های یک پرستار برای نگهداری از سالمندان

یک پرستار خوب و مجرب برای نگهداری از سالمندان، باید دارای توانمندی کافی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران را داشته باشد و به نوعی به خوبی و با خوش قلبی با بیماران خود برخورد نموده، حرف ها و درد و دل های آنها را گوش دهد، با آنها همدردی کند و به خوبی آنها را درک کند.
شغل پرستاری برای نگهداری از سالمندان یا پرستاری سالمند در منزل، شغلی پر از استرس و هیجان است و یک پرستار مجرب باید بتواند تا در مواقع مختلف و در شرایط حساس،بهترین تصمیم گیری را انجام دهد.
یک پرستار خوب و مجرب باید بتواند حس همدلی و یکدلی را به بیماران خود انتقال دهد تا آنها نیز حس خوبی داشته باشند.
انعطاف پذیری در شغل پرستار برای نگهداری از سالمندان بسیار مهم است. زیرا این دسته از افراد باید بدانند که شغل آنها نیز دارای سختی های خاصی است و گاهی مثلا نیاز است ساعت ها و حتی روزها بدون وقفه کار کنند و از اینکار نباید خسته شوند.
یک پرستار مجرب باید با ویژگی ها، توانایی ها و محدودیتی های بیمار خود آشنایی داشته باشد زیرا گاهی کوچکترین کاری می تواند باعث ایجاد مشکل برای بیمار شود.
یک پرستار خوب و مجرب برای سالمندان باید دارای توانایی های فیزیکی و استقامتی بالایی باشد زیرا گاهی نیاز است تا وسایل سنگینی را جابجا کرده و حتی سالمند را جابجا نماید.
یک پرستار خوب باید بتواند با عقل و درایت خود، مشکلات سالمندان را قبل از حاد شدن، حل نماید.
گاهی نیاز است که برای پاسخگویی به مشکلات سالمندان، پرستاران از خود عکس العمل خیلی سریعی را نشان دهند تا بتوان به درستی بهترین کمک را به بیمار نمود.
یک پرستار باید تحت هر شرایطی با بیماران خود با احترام برخورد نماید.
گاهی بین فرد پرستار و کارفرما توافقاتی مبنی بر انجام برخی از امور منزل همچون نظافت، غذا پختن و …، انجام می شود که پرستار باید اینکارها را نیز انجام دهد.

شرایط نگهداری سالمند

وظایف یک پرستار برای نگهداری از سالمندان

بسیاری از سالمندان از پس انجام دادن نظافت شخصی و کارهایشان همچون حمام کردن، تعویض لباس، پانسمان زخم، دستشویی رفتن و … برنمی آیند و به همین دلیل افراد پرستار باید حتما کارهای نظافتی و شخصی سالمندان را انجام دهند.
سالمندان نیاز به تغذیه مناسب سن خود را دارند و پرستار باید این مورد را در نظر داشته باشند و بتواند بهترین تغذیه و غذا را برای بیمار خود آماده کرده و به آنها بدهد.
یک پرستار خوب باید بتواند به موقع داروهای بیمار را به او داده، او را به گردش ببرد، سعی کند که بیمار را به پیاده روی ببرد تا توانایی های حرکتی بیمار از بین نرود و هر آنچه که برای سلامتی وی نیاز است را آماده نماید.
علاوه بر فراهم نمودن سلامت جسمی بیمار، باید پرستار کاری کند که بیمار روحیه خود را دوباره به دست آورده و شاداب تر و سرحال تر شود. به طور مثال با پیاده روی، ورزش روزانه، فیلم دیدن و …، می توان روحیه فرد سالمند را دوباره شاداب و تازه کرد.

محل کار پرستار سالمندان

پرستار برای نگهداری از سالمندان، معمولا در بیمارستان ها، آسایشگاه ها و خانه سالمندان مشغول بکار هستند. اما گاهی مشکلاتی که فرد سالمند دارد نیز باعث می شود تا او نیاز به پرستاری در خانه را داشته باشد. بنابراین بسیاری از پرستاران در خانه های شخص بیمار، به او کمک کرده و از او نگهداری می کنند.

مدرک پرستاران نگهداری از سالمندان

بسیاری از پرستاران مخصوص برای نگهداری سالمندان، دارای مدرک پرستاری هستند و دوره ها و تخصص های لازم در این زمینه را گذارنده است. اما گاهی از پرستاران نیز به صورت تجربی مشغول به کار هستند و برای این منظور، در دوره های خصوصی برخی از مراکز که در زمینه پرستاری برگزار می شود، شرکت می کنند تا بتوانند تخصص های لازم در این زمینه را کسب کنند. البته بهتر است که حتما پرستارانی را انتخاب کنید که دارای مدرک معتبر باشند زیرا برخی از شرایط سالمندان برای نگهداری نیاز به تخصص های خاصی دارد که هر کسی نمی تواند آنها را انجام دهد.

 

نگهداری سالمند در منزل

نقش یک پرستار سالمندان

یک پرستار سالمندان دارای نقشی بسیار اساسی در زندگی شخص سالمند می باشد. او به خوبی می تواند در آموزش شخص سالمند، مدیریت داروها، ارتباط برقرار نمودن میان سالمند، خانواده و دوستان او، حفظ تحرک عملکردی، حفظ سلامت روانی شخص سالمند و … نقش مهم و موثری را ایفا کند. بنابراین برای بهبود شرایط و عملکرد شخص سالمند، بهتر است از پرستاران مخصوص سالمندان برای نگهداری از این گروه از اشخاص استفاده نمود.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
اصول نگهداری سالمند در منزل
نوشتهٔ بعدی
مزایای نگهداری سالمند در منزل

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم