اصول نگهداری سالمند مبتلا به سرطان در منزل

نگهداری سالمند مبتلا به سرطان

نگهداری سالمند مبتلا به سرطان یکی از موضوعات مهمی است که خانواده ها باید به آن توجه کنند. همانطور که می دانید، سرطان بیماری است که غالبا در سنین بالا دیده می شود و می تواند در بیشتر موارد منجر به فوت فرد شود. از این جهت برای جلوگیری و پایش وضعیت سالمندان، بسیار مهم است تا افرادی متخصص در این دوره هم از نظر ساپورت فیزیکی و روانی و هم از نظر احساسی، در کنار سالمندان باشند تا بتوانند این دوره را با وضعیت بهتری پشت سر بگذارند، در نتیجه نگهداری سالمند در منزل در زمانی که سالمند مبتلا به سرطان است امری مهم است. در ادامه به اصول نگهداری سالمند مبتلا به سرطان در منزل اشاره خواهیم کرد.

 

سالمندان

سالمندی بخش پایانی حیات انسان ها است که با عبور از میانگین سنی انسان ها ، دوره آن شروع می شود. در این دوره سنی تغییرات بسیاری از نظر فیزیکی، روانی، اجتماعی و .. برای انسان ها ایجاد می شود که می تواند به سرعت و یا به آرامی رخ دهد. به افرادی که به این دوره سنی پا می گذارند ، سالمند گفته می شود. سالمندان قشری از هر جامعه هستند که معمولا از نظر فعالیت های روزانه نیازمند کمک بوده و دچار مشکلات فیزیکی و روانی می شوند. معمولا خانواده ها، پرستاران و یا خانه سالمندان باید در این دوره از آنها مراقبت های لازم را انجام دهند.

سالمند مبتلا به سرطان

سرطان مجموعه ای از بیماری ها است که می تواند به علل مختلفی ایجاد شود و خود انواع مختلفی دارد. سرطان می تواند به علت ژنتیکی و ارثی ، شیوه زندگی ، مواد شیمیایی ، اشعه ماورا بنفش و … ایجاد شود.

بیماری سرطان می تواند در سنین مختلف اتفاق بیفتد اما با افزایش و رشد سن فرد ، احتمال ابتلا به سرطان بیشتر می شود و این باعث می شود تا ما سالمندان مبتلا به سرطان را داشته باشیم که نیاز به مراقبت های تخصصی تر دارند. در این صورت افراد خانواده و یا پرستاران وظیفه دارند تا علاوه بر مراقبت از وی ، در پروسه بهبودی و گذر از این بیماری به او کمک کنند.

نگهداری سالمند مبتلا به سرطان

مراقبت و نگهداری سالمند مبتلا به سرطان باید از جهت های مختلفی انجام شود. علاوه بر اینکه باید به نیازهای فیزیکی و فعالیت های روزانه وی کمک شود ، پرستار باید از جهت روانی نیز بیماران مبتلا به سرطان را همراهی کند. در مورد نگهداری سالمند مبتلا به سرطان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سالمندان باید از نظر تغذیه از خوردن غذاهای پر نمک جلوگیری کنند تا دچار فشارخون بالا و حساسیت های دیگر نشوند.

نگهداری سالمند مبتلا به سرطان باید همراه با ورزش های ذهنی و فکری باشد تا از نظر ذهنی و برای جلوگیری از مشکلات آلزایمر و … ، سالمند بهبود یابد.

باید نگهداری سالمند مبتلا به سرطان در یک محیط پاک و به دور از آلودگی انجام شود. این آلودگی خصوصا شامل دود ، غبار و استعمال دخانیات است که می تواند منجر به ایجاد مشکلات تنفسی برای سالمند گردد.

استخدام پرستار برای نگهداری سالمند مبتلا به سرطان

یکی از بهترین روش ها برای نگهداری از سالمندان مبتلا به سرطان، استخدام افراد متخصص در این حوزه است. امروزه شما می توانید اقدام به استخدام پرستار سالمند سرطانی نمایید. پرستاری سالمند ، علمی است که تخصصی است که مربوط به مراقبت ها و دانش نگهداری از سالمندان در محیط خانه یا بیرون از آن و مراقبت از وی می باشد.

امروزه کسانی که به علل مختلف از جمله مشغله های کاری ، عدم تمایل و یا …، نمی توانند اقدام به نگهداری از سالمندان نمایند ، لازم است تا نسبت به استخدام افراد مجرب تحت عنوان پرستار سالمند برای نگهداری از سالمند مبتلا به سرطان اقدام کنند.

 

نگهداری سالمند در منزل

وظایف و ویژگی پرستاران سالمند

مهم ترین نکته ای که باید در مورد پرستاران سالمند بیان نمود ، توجه به وظایف و ویژگی های آنها است که باید در هنگام استخدام مدنظر قرار گرفته شود. از جمله وظایف پرستار سالمند سرطانی می توان گفت:

  • ارزیابی پیوسته از وضعیت جسمانی و روحی سالمندان
  • شست و شو و رعایت نظافت وی
  • ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای امنیت و راحتی بیشتر سالمندان
  • همکاری و تعامل با سالمند به خصوص برای نگهداری سالمند مبتلا به سرطان که باید از نظر روانی نیز مورد حمایت قرار بگیرد
  • ارتباط و اشتراک اطلاعات با پزشک یا مشاور سالمند
  • نظارت بر مصرف دارو ها
  • تسکین درد های سالمند
  • همکاری با سالمند در ورزش کردن و تعامل با وی
  • بررسی و تامین رژیم غذایی مناسب سالمند

از ویژگی های این افراد متخصص برای نگهداری سالمند مبتلا به سرطان هم می توان گفت:

  • قدرت تشخیص پرستار سالمند باید در حدی باشد تا بتواند علائم بهبود یا بدتر شدن وضعیت سالمندان را درک کند.
  • پرستار باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشد تا بتواند با سالمند ارتباط برقرار کرده و با تعامل و سرگرم کردن وی، او را از روند زوال عقلی بیرون بکشد.
  • خلاقیت در پرستاران یکی از فاکتور های مثبت ارزیابی می شود که می تواند در سرگرم کردن و تقویت ذهنی و عاطفی سالمند موثر باشد.
  • انعطاف پذیری
  • احترام به سالمندان
  • صبر و بردباری
  • مسئولیت پذیری

پرستاری سالمند در منزل

خدمات شرکت سماگستر پارسا

سالمندی و سرطان در کنار هم یکی از مقوله های مهمی به شمار می آید که نیاز به سطح بالاتری از دانش و تخصص را می طلبد. بدین منظور ، افراد می توانند برای نگهداری سالمند خود، اقدام به استخدام پرستار سالمند نمایند. با این کار:

  • فشار اضطراب و نگرانی ناشی از وضعیت سالمندان برطرف می شود.
  • سالمندان می توانند در محیط خانه ، در کنار سایر اعضا احساس و مراقبت های بهتری داشته باشند.
  • از مشکلات جسمی و روانی سالمندان جلوگیری می شود.
  • فعالیت های شخصی، انجام آزمایشات و نیاز های پزشکی برای سالمندان انجام می گردد.

شرکت خدماتی سما گستر پارسا با داشتن نیروی فعال ، آموزش دیده و مجرب ، می تواند خدمات مختلفی را در حوزه نگهداری سالمند، کودک، خدمتکار برای انجام امور منزل، سرایدار، مهماندار مجالس و نگهداری از بیماران کرونایی ارائه کند که شما می توانید برای استفاده از این خدمات ، با راه های ارتباطی که در انتهای وب سایت بیان شده است ، با ما ارتباط برقرار نمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
اصول نگهداری سالمند معلول در منزل
نوشتهٔ بعدی
اهمیت ورزش در نگهداری سالمند در منزل

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم