بررسی نکات مهم در مورد نگه داری از سالمدان با بیماری قلبی و عروقی

نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی

برای نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی باید نکات مهمی را مد نظر خود قرار دهید تا در زمان وجود بحران و حملات قلبی و عصبی بتوانید قبل از رسیدن پزشک متخصص اقدامات درمانی انجام دهید. برای بررسی نکات مهم در مورد نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی با ما همراه باشید.

مراقبت از سالمندان و بیماران قلبی بسیار مهم بوده و باید به نکات مهمی در مورد انجام فعالیت های ورزشی جلوگیری از مصرف دخانیات الکل دقت نمایید. همچنین در کنار این موارد کنترل فشار نیز بسیار مهم ما ضروری می‌ باشد.

علائم به وجود آمدن بیماری قلبی

بیماران قلبی دارای علائم مشترکی بوده و از دلایل به وجود آمدن بیماری قلبی می توانیم به استعمال بیش از حد دخانیات، مشکلات، عوامل و ناهنجاری های خانوادگی و افزایش سن اشاره کرد. همچنین دلایل دیگر ماندد حمله های عصبی و وضعیت تغذیه نامناسب باعث به وجود آمدن فشار و بیماری قلبی در بسیاری از افراد می شود.

نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی

وظایف پرستار مخصوص بیماران قلبی و عروقی

پرستاران بیماران قلبی، وظایف مهم‌ تری از پرستاری سایر بیماران داشته و باید مراقبت‌های خاصی را در نظر بگیرد. انجام چکاب های به موقع و ورزشی از مهمترین وظایف پرستار توسعه که با رعایت فواصل مختلف نسبت به انجام چکاب های پزشکی اقدام نمایید. تنظیم فشار خون و گرفتن فشار توسط فشارسنج نیز بسیار مهم بوده و با توجه به مصرف برخی از غذا ها حساسیت این تست بیشتری می تواند باشد.

مصرف غذا های رژیمی کم چرب و کم نمک بسیار مهم بوده و سعی کنید در زمان پخت و پز و ارائه غذا حتماً موارد و رژیم غذای مناسب بیماران قلبی را در نظر داشته باشید. برای اطلاع بیشتر از رژیم و تغذیه مناسب بیماران قلبی حتما با پزشک متخصص قلب و تغذیه در ارتباط باشید. آخرین مورد بررسی علائم حیاتی بوده که سعی کنید در فواصل زمانی مختلف حتماً نسبت به بررسی علائم حیاتی تلاش نمایید.

رژیم غذایی نامناسب بیماران قلبی

همانطور که پیش‌ تر هم بررسی کردیم، تغذیه در کاهش بیماری قلبی بسیار مهم بوده و با تغذیه مناسب می توانید فشار افراد دارای بیماری قلبی را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش دهید. سعی کنید از مصرف موارد سرخ کردنی و چرب خودداری نمایید. غذا های بسیار شیرین با قند زیاد و شور اکیداً ممنوع بوده و باعث افزایش بی رویه فشارخون می‌ شود. مصرف دخانیات الکل و مواد مخدر ممنوع بوده و مصرف این موارد تا حد قابل ملاحظه‌ای افراد مستعد بیماری قلبی را افزایش می دهد.

مصرف موارد و خوراکی های مجاز برای تجویز به بیماران قلبی

همانطور که اعلام کردیم مصرف برخی از خوراکی ها در رژیم غذایی بسیار مفید بوده و سعی کنید از مصرف شکر و نمک در پخت و پز اجتناب نمایند. می ‌توانید میوه، سبزیجات، آب فراوان، نوشیدنی های مقوی و موارد پروتئینی را در برنامه غذایی بیماران قلبی قرار دهید.

بررسی به موقع علائم حیاتی مریض

این بیماران به دلیل نارسایی قلبی که به وجود می‌ آید، باعث تنگی نفس و تورم اندام ها می شود. پرستار محترم باید نسبت به علائم حرکتی و رفتاری بیمار آگاه بوده و به نسبت رفتار بیمار واکنش‌های قابلی ارائه کرده و رفتار لحظه ای در مقابل بیمار خود داشته باشد. ارائه دارو مخصوصاً دارو های فشار بسیار ضروری بوده و با تغییر ساعات مصرف دارو باعث افزایش فشار و به وجود آمدن برخی از نارسایی‌ ها در قلب و اندام های حیاتی بدن می‌شود. در صورت تشدید فشار و بیماری ممکن است تبدیل به سکته قلبی یا مغزی شود.

بیماری قلبی به خار عوامل روحی، اجتماعی و شخصیتی

بیماری قلبی به خار عوامل روحی، اجتماعی و شخصیتی

امروزه با توجه به علائم وراثتی، عادات زندگی، تغذیه و علائم زیستی عوامل دیگری نیز در افزایش بیماری قلبی وجود دارد.

به این نکته نیز توجه نمایید که با افزایش بیماری قلبی، شریان های اصلی و عروق قلب تنگ تر شده و پمپاژ خون در بدن به صورت سخت تر انجام می‌ شود. این عامل یکی از عوامل مهم در به وجود آمدن بیماری قلبی بوده که می‌ توانید با قرص فشار این مشکل را تا حد قابل ملاحظه‌ ای را برطرف نمایید.

جمع بندی

امروز در مورد بررسی نکات مهم در مورد نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی صحبت کردیم و به حساسیت های نگهداری از این بیماران اشاره نمودیم. برای استخدام پرستار می توانید به سایت سما گستر پارسا مراجعه کرده و پرستار متخصص در این زمینه را برای پرستاری و مراقبت از بیماران قلبی و سالخورده خود استخدام نمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
موارد بهداشتی در زمان پرستاری از بیماران بستری
نوشتهٔ بعدی
پرستاری از بیماران ام اس در منزل

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم