پرستاری از بیماران ام اس در خانه

پرستاری از بیماران ام اس در منزل

امروز به مسائلی در باب بیماران ام اس و علائم و نشانه های این بیماری آشنا خواهیم شد. در آخر نیز در مورد شرایط نگه داری و پرستاری از بیماران ام اس در منزل خواهیم پرداخت.

تعریفی از ام اس

ام اس یکی از بیماری های فلج کننده مغز و نخاع می باشد. این بیماری بیشتر در قسمت قلاق محافظ بافت عصبی رشد کرده و باعث اختلال ارتباط بین مغز و سایر نقاط بدن می شود. متاسفانه تا به حال دلیل قاطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد. طبق برآورد پزشکان و کارشناسان محقق در این زمینه و پایین بودن سطح ویتامین دی باعث به وجود آمدن ام اس شده است. ولی  دلیل صد درصدی برای تمام موارد ارائه شده وجود ندارد. برای جلوگیری از مبتلا به بیماری ام اس سعی کنید بدن خود را تا حد کامل تقویت نمایید.

پرستاری از بیماران ام اس در منزل

علائم ام اس

در ابتدای مبتلا به بیماری ام اس احتمالاً با علائم مشکوکی روبه‌رو نشوید. ولی با افزایش و تشدید بیماری در بدن دچار دوبینی و تاری دید و سرگیجه و اختلال در راه رفتن تند، گرفتگی و اسپاسم عضلانی، بی حسی، خواب رفتگی عضلات، تشنج، سر درد، ریزش مو، خارش و اختلالات جنسی، اختلالات احساسی و اختلالات تنفسی و غیره شوید.

معمولاً کسانی که به ام اس مبتلا هستند، دچار لکنت یا اختلال در صحبت کردن می شود. اگر علائمی که گفته شد به صورت مکرر در حال افزایش بوده، حتما با پزشک متخصص مغز و اعصاب در ارتباط باشید. با تشخیص بیماری ام اس باید دارو درمانی به صورت مستمر شروع شده و در صورت عدم مصرف دارو بیماری پیش از پیش افزایش خواهد یافت که در آخر با فلج عضلات روبرو خواهید شد.

درمان ام اس

متاسفانه امروزه با افزایش علم پزشکی بیماری ام اس نیز پیشرفت زیادی داشته حتی در جوانان نوجوانان نیز دیده می شود. پس از تشخیص بیماری ام اس باید رژیم غذایی و رژیم خاصی را در برنامه روزانه خود طراحی نمایید. سعی کنید از استرس کار زیاد پرهیز نموده از مصرف دخانیات و و فعالیت های زیاد مانند ورزش سنگین پرهیز نمایید.

مصرف برخی غذا های پرچرب و سرخ کردنی باعث تشدید بیماری می‌ شود. سعی کنید چربی، پروتئین و کربوهیدرات بدن خود را به اندازه کافی نگهداری نمایید. مصرف آنتی بیوتیک، آنتی اکسیدان مانند پرتقال، مرکبات، سبزیجات، میوه به صورت خام باعث روند بهبودی و نشاط زندگی شما می شود. در کنار این موارد مصرف دارو های ام اس نیز بسیار ضروری است.

پرستاری از بیماران

با توجه به اینکه ام اس بیماری بوده و در طولانی مدت به مغز را تخریب می کند، پرستار بیمار باید در جهت آرامش و کاهش استرس بیمار ام اس ی قرار گرفته و سعی کنن با انجام کارهای مختلف و روحیه بیمار را تقویت نماید.

انجام ورزش همراه بیمار ام اسی، خشک و متعادل نگه داشتن محل زندگی بیمار، ماساژ دست، صورت و بدن در هنگام احساس ضعف و خستگی، انجام جلسات فیزیولوژی به صورت مرتب، استحمام بیمار ام اسی همراه رعایت برخی از مسائل بهداشتی، مواظبت در هنگام راه رفتن و استحمام در جهت روند بهبودی بیمار تاثیر مستقیمی دارد. اگر بیمار در زمان غذاخوردن دچار مشکل باشد حتماً به او کمک نمایید.

پرستاری از بیماران

نیاز بیمار برای پرستاری

در مراحل اول بیماری مریض نیاز به پرستار نداشته و تا حدودی می تواند کار های خود را به صورت طبیعی و مستقل انجام دهد. در صورت نیاز و پرستاری حتماً اقدام به استخدام نمایید که در صورت عدم کمک افراد دیگر باعث به وجود آمدن مشکلات مختلفی اعم از زمین خوردگی و دیگر مسائل می شود.

مصرف دارو

مدیریت مصرف دارو ها، نکات بسیار مهم در زمان پرستاری از بیماران ام اس ای می باشد. صورت عدم مصرف دارو باعث تشدید و افزایش روند بیماری می شود و رفته رفته تبعات بسیار خطرناکی را می تواند همراه داشته باشد. موارد مهم را در نظر داشته باشید. برای استخدام پرستار متخصص و آشنا با بیماری های مغز استخوان و بافت های مغزی، می توانید به شرکت سما گستر پارسا مراجعه کرده و پرستار و متخصصی را در این زمینه استخدام نمایید.

مطالب مرتبط:

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نگهداری از سالمندان با بیماری قلبی و عروقی
نوشتهٔ بعدی
استخدام کارگر خدماتی مطمئن برای نظافت خانه

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم