رعایت نکات بهداشتی برای مراقبت از افراد کم توان

رعایت نکات بهداشتی برای مراقبت از سالمندان

به طور معمول بیشتر سالمندان در دوران سالمندی خود به دلیل بیماری‌های مختلف و شرایط جسمی مختلفی که دارند کم توان می شوند. کسانی که می خواهند پرستاری این دسته از افراد را بپذیرند باید بدانند که، رسیدگی به آنها از آنجایی که زمین گیر هستند و کم توان می باشند قدرت بلند شدن ندارند به همین دلیل مراقبت از آنها دشوار است. بیشتر سالمندانی که کم توان و زمین گیر هستند دچار بیماری‌هایی مانند سکته قلبی و یا مغذی، دیابت بالا، عمل های جراحی سخت، پوکی استخوان شدید، زخم بستر های ناجور و بسیاری از بیماری ‌هایی دیگر هستند که این بیماری ها موجب می شود فرد سالمند کم توان شود و به خوبی نتواند حرکت کند.

بنابراین باید بدانید کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای نگهداری از این گونه سالمندان که تخصص ویژه ای در این زمینه دارند بسیار بهتر از این است که که مراقبت از آنها به مراکز نگهداری سالمند یا بیمارستان ها بسپارید. افرادی که کم توان هستند به نیروی کمکی نیاز دارند و بهترین نیرو برای آنها پرستارانی می باشد که در این زمینه توانایی های لازم را دارند. برای مراقبت از این افراد باید برخی از نکات را رعایت کنید که آنها را در ادامه بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری در مورد مراقبت کردن از آنها داشته باشید.

رعایت نکات بهداشتی برای مراقبت از افراد کم توان

فرد کم توان بی تحرک است و به همین دلیل در بستر افتاده و قادر به انجام کارهای شخصی و بهداشتی خود نمی باشد، این کارهای شخصی شامل گرفتن طهارت، حمام کردن و… می باشد. بر این اساس نیاز است که فرزند و یا کسی که پرستار فرد سالمند می باشد در مراقبت کردن از او کارهای شخصی اش را انجام دهد. فرد بیمار و یا مریض هم اصولا توانایی خود را از دست می دهد و نیاز به کسی که به او کمک کند دارد.

برخی از وظایف بهداشتی که در مراقبت کردن از فرد کم توان اهمیت دارد عبارت است از:

– دندان های فرد بیمار و سالمند را باید به صورت روزانه تمیز کرد، اگر دندان های او مصنوعی باشد باید آنها را شستشو دهد و اگر طبیعی باشد باید روزانه به آنها مسواک بزند.

– کوتاه کردن ناخن های یکی دیگر از مهمترین وظایف نظافتی پرستار می باشد، دقت داشته باشید که کوتاه کردن ناخن افرادی که کم توان هستند و مقداری توان در جان خود دارند سخت تر می باشد و به همین دلیل باید با دقت آنها را کوتاه کنید.

– از بین بردن موهای زائد فرد بیمار که باید به صورت مرتب انجام شود، چرا که در غیر این صورت موجب عرق سوز شدن او می شود.

– تمیز کردن مدام بدن او و بردن او به توالت فرنگی و یا پوشک کردن او یکی دیگر از مهمترین وظایف بهداشتی پرستار می باشد.

مجموعه سما پارسا یکی از مراکزی می باشد که در زمینه مراقبت از افراد کم توان تخصص بسیاری دارد و پرستاران دلسوزی را به شما معرفی می کند. برای ارائه درخواست خود می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نکاتی در مراقبت کردن از فرد مریض
نوشتهٔ بعدی
نکاتی در مورد استفاده از شرکت خدماتی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم