نکاتی در مراقبت کردن از فرد مریض

نکاتی در مراقبت کردن از فرد مریض

بسیاری از افرادی که مریض هستند و توانایی انجام دادن کارهای خود را ندارند نیاز به پرستاری که به خوبی با روش های پرستاری آشنایی داشته باشد دارند. نگهداری مریض تا حدودی دشوار است و به همین دلیل بسیاری از افراد خانواده که توانایی نگهداری کردن از فرد مریض خانواده را ندارند اقدام به استخدام پرستار می نمایند. پرستاری که برای مراقبت از فرد بیمار مراجعه می کند باید با برخی از امور آشنایی داشته باشد تا بتواند به بهترین نحو ممکن بیمار را درمان کند. برای اینکه با روش ها و اقدامات پرستاری کردن از فرد بیماری آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه نکاتی را بیان می کنیم.

نکاتی در مراقبت کردن از فرد مریض

همانطوری که بیان کردیم فرد مریض نیاز به مراقبت دارد و برای مراقبت کردن از او باید پرستار به خوبی با روش های نگهداری از او آشنایی داشته باشد. این نکات و روش ها عبارتند از:

۱٫ برنامه ریزی روزانه را اجرا کند

فرد مریض زمانی که یک برنامه روزانه مشخص توسط پرستار در طول روز داشته باشد بدون شک حس بهتری خواهد داشت، چرا که دیگر به این موضوع فکر نمی کند که باید خودش برای یک کار یا برنامه جدید آماده شود و احساس امنیت بسیار بیشتری می کند. پرستار که از فرد مریض مراقبت می کند باید راجع به برنامه روزانه او با خودش صحبت کند یا اینکه یک لیست از کارهایی که در طول روز باید انجام دهد و تمام نیاز های فردی اش را در آن بگنجاند. در این لیست باید تمام کارهایی روزانه به درستی گنجانده شود.

این کارها شامل: وعده غذایی، ساعات خواب و بیداری، تعداد دفعات حمام کردن در طول هفته، ورزش کردن و اوقات فراغت بیمار، زمان مصرف کردن دارو ها و … می باشد.

۲٫ توجه به عملکرد روزانه دستگاه گوارش

پرستار فرد مریض باید به طور مداوم عملکرد روانه دستگاه گوارش او را مورد توجه قرار دهد و در صورتی که در سیستم گوارشی او مشکلی را مشاهده کرد سریعا به پزشک اطلاع دهد.

۳٫ توجه به نیازهای جسمانی

پرستار فرد مریض در ابتدا باید به نیازهای جسمی او توجه کند و بعد از آن آن توجه خود را روی نیازهای معنوی، روحی و روانی او بگذارد. فردی که بیمار است بیشتر از هر چیزی نیاز دارد که در شرایط جسمانی خوبی قرار بگیرد در غیر این صورت وضعیت او بسیار وخیم تر می شود. در واقع باید بدانید وضعیت جسمانی بیمار نقش بسیار مهمی در زندگی او دارد.

۴٫ توجه به خواب سالم

به طور معمول افرادی که مریض و بیمار هستند در طول روز نیاز به خواب دارند چرا که شب ها به راحتی نمی خوابند. این عادت بد بیماران بر روی پرستاران هم تاثیر می گذارد، ولی پرستار اگر برنامه منظمی برای مراقبت از بیمار داشته باشد می تواند این عادت بد بیمار را از بین ببرد.

مجموعه سما پارسا یکی از مراکزی می باشد که کارمندان و پرستاران بسیار دلسوزی دارد که با روش های پرستاری کردن از بیماران و افراد مریض آشنایی دارند، شما می توانید از طریق شماره های زیر با آنها تماس بگیرد و درخواست خود را ارائه دهید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
پرستار کودک باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟
نوشتهٔ بعدی
رعایت نکات بهداشتی برای مراقبت از سالمندان

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم