پرستاری از سالمند

مهارت های پرستاری از سالمند در منزل

پرستاری از سالمندان یکی از فعالیت ها و شغل های مهمی بوده که توسط انبیاء نیز سفارش شده است. برای نگهداری از سالمندان نیاز به مهارت داشته و بهتر است از قبل پرستاری از سالمندان، مهارت های نگهداری از سالمند در منزل را بیاموزید.

تخصص پرستار

یکی از رشته های مجموعه پیراپزشکی دانشکده های علوم پزشکی، پرستاری بوده که این رشته یکی از رشته‌ های کارشناسی ارشد است. بهتر است قبل از پرستاری از سالمندان و افراد، آموزش های لازم را در خصوص پرستاری فراگرفته و موارد مختلفی در مورد پرستاری و پیری شناسی را آموزش ببیند تا تجربه های لازم را دریافت نماید. پرستاری از سالمندان بسیار حساس بوده و نیاز به تخصص و مراقبت کافی است و باید به نحو احسن مراقبت شود.

پرستاری از سالمند

استخدام فرد مناسب جهت پرستاری از سالمند

وظایف پرستار به نوع بیماری و وضعیت سالمند بستگی داشته و پرستار محترم پس از عقد قرارداد با خانواده سالمند، می تواند به صورت روزانه و یا شبانه روزی از بیمار محترم مراقبت نماید. برای استخدام پرستار مناسب، بهتر است به یکی از شرکت‌ های ارائه کننده خدمات پرستاری مراجعه کرده و بتوانید فردی امن و مطمئن زیر نظر شرکت استخدام نمایید.

شرکت سما پارسا متخصص در پرستاری از سالمند

یکی از شرکت های معتبر در زمینه خدمات پرستاری و سالمندان و بیماران و همچنین پذیرایی منزل و خدمات سرایداری، شرکت سما گستر پارسا بوده که سالیان سال در زمینه پرستاری از بیماران فعالیت دارد. این شرکت افراد متخصص را انتخاب و برای خدمات ارجاع می دهند. برای اطلاع از هزینه های پرستار به با مشاوران شرکت سما گستر پارسا تماس حاصل نمایید.

وظایف خانواده در مقابل سالمند

خانواده سالمند باید در زمان استخدام پرستار تمام بیماری ها، عادت های غذایی، ساعات مصرف دارو، آلرژی ها و رژیم غذایی سالمند را برای پرستار توضیح دهند. در این صورت پرستار بتواند طبق برنامه غذایی و سایر شاخص‌ های مهم با پرست سالمند رفتار نماید. هرچند برخی از وظایف مهم پرستار آشنا بوده و لازم به تذکر نیست ولی بهتر از شرح حال کلی از بیمار به پرستار ارائه شود.

پرستاری از سالمند

پرستاری از سالمند

مهارت های پرستار از سالمند

هر پرستاری نیازمند یک سری مهارت ها و ویژگی هایی می باشد تا بتواند به درستی از بیمار خود مراقبت کند، در اینجا به بررسی چند مورد از این ویژگی ها و مهارت ها می پردازیم.

  • سلامت جسمانی

پرستار سالمند باید آمادگی جسمانی مناسب برای انجام وظایف خود در قبال سالمند را داشته باشد و بتواند موارد بسیار مهمی در نگهداری از سالمند مانند جابجایی، پیاده روی، حرکت، استحمام  و غیره توانایی انجام داشته باشد. پس بهتر است نسبت به شرایط بیمار و توانایی های سالمند، پرستاری را استخدام نمایید که توانایی انجام برخی از حرکات را داشته باشد. در نتیجه بتواند نیاز های سالمند شما را رفت نماید. با شرح حال وضعیت سالمند می توانید پرستار مناسب را استخدام نمایید.

  • تخصص لازم جهت پرستاری از سالمند

برخی از پرستار ها تخصص و تجربه لازم در مورد پرستاری از بیماران خاص خواص و سالمندان را داشته و پیشنهاد می کنیم پرستاری را استخدام نمایید که تجربه رفتار با سالمندان را داشته باشد. لازم به ذکر است که خوش اخلاقی، صحبت کردن و روحیه بخشی به بیمار بسیار مهم بوده و باعث طول عمر بیشتر و سلامت روحی سالمند می‌ شود.

  • نظارت مستمر بر روند بهبود و نیاز سالمند

در ساعاتی که پرستار از سالمند مراقبت می کند، تمام وظایف نگهداری، سرپرستی، مراقبت، مصرف به موقع دارو، کنترل فشار، کنترل قند خون، بررسی وضعیت جسمانی و هوشیاری بیمار و سالمند بر عهده پرستار است. پس باید پرستار، نظارت مستمری بر رفتار و حالات سالمند داشته و در صورت وجود مشکل و بیماری فوراً با خانواده بیمار و مراکز درمانی تماس بگیرد.

  • کنترل و آرامش بیمار در شرایط حاد

پرستار باید توانایی کنترل بیماری و خود در شرایط حاد را داشته باشد. اگر بیمار با تشنج، تب، حمله های قلبی، مغزی و سکته رو به‌ رو شود، تا رسیدن امداد گران و اورژانس بتوانند وضعیت هوشیاری بیمار را کنترل کرده و در جهت بهبود بیمار تلاش نماید. همچنین برخی از اقدامات و تزریقات بیمار نیز مهم بود که پرستار می تواند با تزریقات روزانه یا هفتگی مانند تزریق آمپول و سرم در جهت بهبود و سلامتی بیمار تلاش نماید.

سخن آخر

امروز در مورد مهارت های نگهداری از سالمند در منزل صحبت کردیم. تمامی کادر خدماتی و پرستاران شرکت سما گستر پارسا، زیر نظر وزارت بهداشت انتخاب شده و مدارک معتبر دانشگاهی علوم پزشکی ایران را دارا می باشند. پس در زمان استخدام پرستار نگران مدارک سابقه و مهارت های پرستار نباشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با شرکت سما گستر پارسا در ارتباط باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نیاز نگهداری سالمندان چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
استخدام پرستار با تجربه و تحصیلات عالی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم