چه سالمندی نیاز به نگهداری دارد

نیاز نگهداری سالمندان چگونه است؟

چه سالمندی نیاز به نگهداری دارد ؟ بیشتر سالمندان با افزایش سن دچار کهولت و پیری شده و توانایی نگهداری و مراقبت از خود را از دست می دهند. به طور مثال بیماران زوال عقل یا آلزایمر، نیاز مبرم به نگهداری داشته و بهتر است به صورت شبانه روزی مراقبت نماییم.

شناخت بیماری سالمندان

شناخت بیماری اولین قدم برای تشخیص نیاز سالمندان است.  بیماری افراد بر حسب عوامل محیطی و سبک زندگی افراد  اتفاق میفتد. در بسیاری از موارد رفته‌ رفته بیماری سالمندان افزایش یافته و شدید تر می شود. در این صورت باید راه های مقابله با بیماری سالمندان را فرا گرفته و طبق تشخیص پزشک رفتار مناسبی با سالمندان داشته باشیم. بیماری های اشاره شده جزء امراض شایع در بیماران سالمند بوده و بهتر است، پرستار محترم اطلاعات متوسطی از بیماری های شایع سالمندان داشته باشد.

چه سالمندی نیاز به نگهداری دارد

فشار خون در سالمندان

پیش از ۷۰ درصد سالمندان دارای فشار خون بالایی بوده و بهتر است، برای این کار ابتدا مراحل درمان سالمندان طبق نظر پزشک شروع شود. پرستار محترم با ارائه دارو و رژیم غذای مناسب در کنار این موارد تحرک و ورزش در صدد کاهش بیماری فشار خون و متعادل ساختن فشار سالمندان باشد. در صورت عدم رسیدگی و کاهش آنی فشار باعث سکته مغری، قلبی و سایر بیماری های قلبی و عروقی می شود.

بیماری های استخوانی در سالمندان

یکی از بیماری‌ هایی که در اکثر بانوان دیده می شود، پوکی استخوان و سایر بیماری های مربوط به استخوان است. این بیماری در صورت تشدید با فلج شدن اندام های حرکتی همراه می شود. بیماری پوکی استخوان در صورت افزایش، باعث شکستگی و تورم استخوان می شود. بهتر است در مراحل اولیه درمان مراقبت‌ های ویژه‌ ای از بیمار انجام شود، تا از تشدید بیماری جلوگیری شود. پرستار محترم ضمن ارائه دارو می توانند در جلسات فیزیوتراپی و ورزش های متناسب بیماران سالمند شرکت کرده و مراقب سالمند باشد.

چه سالمندی نیاز به نگهداری دارد

دیابت و کلسترول در بیمارن سالمند

به طور متوسط اکثر بیماران سالمند با افزایش سن با بیماری دیابت و افزایش سطح چربی خون مواجه می شود که بیماری دیابت ناشی از عوامل ارثی است.کلسترول از بی تحرکی و یا کم تحرکی به وجود می آید که می توان با مصرف قرص و پیاده روی های منظم، بیماری کلسترول و دیابت را تا حد قابل ملاحظه‌ ای کاهش داد.

نیاز نگهداری سالمندان داری زوال عقل

زوال عقل یکی از بیماری های شایع در سالمندان بوده، که در ابتدا با فراموشی حافظه کوتاه مدت و در مراحل پیشرفته با فراموشی حافظه بلند مدت همراه است. برای درمان بیماران بهتر است تمام موارد مختلف از جمله مصرف دارو، افزایش روحیه، تحرک، صحبت با بیمار، مرور خاطرات، گوش دادن آهنگ، تماشای فیلم و سایر موارد به صورت روزانه انجام شود تا بدین وسیله بیماری آلزایمر درمان شود. گرچه درمان قطعی برای بیماری آلزایمر وجود ندارد ولی می‌ توان در مسیر بهبود این بیماران قرار گرفت.

برای مبارزه با بیماری آلزایمر پیشنهاد می کنیم به صورت روزانه به مطالعه کتاب مشغول شده و مطالعه کتاب باعث بازگشت حافظه تا میزان قابل توجه می شود.

نیاز به پرستاری از سالمندان در خانه

مراقبت از سالمندان و بیماران در خانه، نیازمند وقت کافی برای  افراد خانه است. اگر زمان متوسطی برای مراقبت از بیماران سالمند نداشته باشید، می توانید از خدمات پرستاری سالمندان شرکت سما گستر پارسا استفاده نمایید. پرستاری از سالمندان در خانه بسیار مقرون به صرفه بوده و باعث استقلال سالمندان در  خانه می‌ شود. در ابتدا پبشرفت بیماری و نوع نیاز سالمند را مشخص نمایید. برخی نیاز به پرستاری شبانه روزی و برخی به پرستاری روزانه نیاز دارند. در صورت استخدام پرستار، با کاهش نگرانی اعضای خانواده رو به رو خواهید شد.

چه سالمندی نیاز به نگهداری دارد و چه اقداماتی لازم است ؟

بیمارانی که توانایی حرکت، نداشته و دچار زخم بستر هستند، نیاز مبرم به پرستار دارند. همچنین اگر سالمند شما دچار فراموشی شده و توانایی انجام کار های فردی را ندارد، بهتر است به فکر استخدام پرستار مختصص باشید . استخدام پرستار برای نگهداری از سالمندان باعث ثابت ماندن نقش سالمند در منزل شده و می تواند رابطه خود را با دوستان و آشنایان خود را حفظ کند. این روابط نیز باعث یادآوری خاطرات و مبارزه با بیماری آلزایمر شود که با افزایش روحیه همراه است. برای اطلاع از ساعات کاری پرستاران و هزینه استخدام پرستار با همکاران سایت سما گستر پارسا در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

استخدام خدمتکار منزل

خدمات پذیرایی در منزل

مراقبت سالمند در منزل

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
آیا بیماران سالمند کلیوی نیاز به پرستاری و مراقبت دارد
نوشتهٔ بعدی
مهارت های پرستاری از سالمند در منزل

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم