انواع معلولیت در کودک معلول

انواع معلولیت در کودک معلول

کودک معلول :

کودک معلول نیازهای ویژه ای دارد و به همین دلیل نحوه و روش نگهداری کودکان با این ویژگی از دیگر بیماران بسیار متفاوت می باشد، به همین دلیل بسیاری از خانواده امکان دارد که به خوبی نتوانند از کودک معلول خود مراقبت کنند. در این صورت استخدام کردن یک پرستاری که به خوبی با رفتارهای کودک معلول آشنایی دارد بهترین راه حلی می باشد که خانواده ها می توانند آن را انتخاب کنند.

پرستارانی که از کودکان معلول مراقبت می کنند بسیار ماهر می باشند و در مورد روش های نگهداری از آنها اطلاعات کاملی دارند، به همین دلیل خانواده ها می توانند با خیالی راحت کودک خود را به آنها بسپارند. کودک معلول به علت های گوناگونی دچار معلولیت می شود که در ادامه علت های آن را بیان می کنیم.

انواع معلولیت در کودک معلول:

معلولیت هایی که در کودک معلول وجود دارد به چهار دسته مهم تقسیم می شود که هر یک از آنها عبارتند از :

۱٫ ناتوانی سیستم عصبی :

این نوع معلولیت تاثیر مستقیمی بر روی نخاع و مغز می گذارد و مشکلاتی را که در پی دارد شامل اختلالات حرکتی، اختلالات رفتاری و همچنین مشکلات گفتاری می باشد. پرستاری که می خواهد از کودک معلول مراقبت کند باید با تمامی این ویژگی های آشنایی داشته باشد و همچنین صبر او نیز باید نسبت به پرستاران دیگر بالاتر باشد، چرا که کودک شاید نتواند کارهای خود را انجام دهد.

انواع معلولیت در کودک معلول

۲٫ معلولیت حسی :

بیشتر کودکانی که اختلالات رشدی دارند به معلولیت های حسی دچار می شود و روی یک یا چند حس آنها تاثیر می گذارد. کودک معلول در این مورد احساس هایی مانند ناشنوایی، حساسیت های زیادی به صدای بلند، آب مروارید و … خواهد داشت.

۳٫ اختلالات متابولیسم :

نقص هایی که در این نوع از کودک معلول وجود دارد از بدو تولد نمایان می شود و به طور کلی به متابولیسم بدن مربوط است. این اختلالات بسیار حساس می باشد و امکان دارد از نوع خفیف تا نوع شدید خودش را نشان دهد. یکی از آنها اختلالات ژنتیکی می باشد که در بدن ناتوانید ایجاد می کند و یکی دیگر از آنها غده تیروئید می باشد که این اختلال موجب می شود بدن هورمون کافی تولید نکند و در این صورت کودک معلول می شود.

۴٫ اختلالات از بین برنده :

این نوع اختلال به دلیل درمان نکردن اختلالات متابولیک در بدن به وجود می آید. آنها در زمان تولد خودشان را نشان نمی دهند و در شرایط مختلفی نمایان می شوند، پرستار کودک معلول می تواند این اختلالات را کنترل کند و یا آنها را به طور کلی از بین ببرد.

موسسه سما پارسا یکی از موسسه هایی می باشد که پرستاران بسیار دلسوزی دارد و به خوبی می توانند از کودک معلول شما نگهداری کنند. این پرستاران در زمینه نگهداری کردن از کودکان تخصص دارند و دوره های آموزشی مراقبت کردن از آنها را گذرانده اند. شما می توانید برای درخواست پرستار مورد نظر خود از طریق شماره های زیر با این موسسه در تماس باشید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
حمایت عاطفی از سالمندان
نوشتهٔ بعدی
نکاتی در مورد مراقبت از کودک عقب افتاده ذهنی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم