نکاتی در مورد مراقبت از کودک عقب افتاده ذهنی

نکاتی در مورد مراقبت از کودک عقب افتاده ذهنی

عقب افتاده ذهنی:

امروزه برخی از خانواده ها به دلایل اختلالات ژنتیکی و … کودک عقب افتاده ذهنی را به دنیا می آورند که نگهداری این کودکان تا حدودی دشوار است. به همین دلیل این خانواده ها برای نگهداری از فرزند عقب افتاده ذهنی خود از موسسه های خدماتی که پرستارانی دلسوز و توانایی دارند درخواست اعزام پرستار می نمایند. پرستاری که از کودک عقب افتاده ذهنی مراقبت می نماید باید با برخی از نکات مراقبتی آشنایی بیشتری داشته باشند. در ادامه برخی از نکات را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با آنها داشته باشید.

نکاتی در مورد مراقبت از کودک عقب افتاده ذهنی:

همانطوری که بیان کردیم پرستاری کودکی که دچار عقب افتاده ذهنی مراقبت می کنند باید به برخی از نکات توجه بسیاری داشته باشد که این نکات عبارتند از:

۱٫ یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و در گام اول باید ب آن توجه داشته باشید این است که او را بپذیرید. با توجه به شرایط و سنی که او دارد باید توسط شما پذیرفته شود، در غیر این صورت شما به هیچ عنوان رابطه خوبی با او نمی توانید برقرار کنید.

۲٫ یکی دیگر از نکاتی که در مورد کودک عقب افتاده ذهنی اهمیت دارد این است که، از او در حد توان خودش انتظار داشته باشید. برخی از فعالیت ها برای او بسیار دشوار است و به همین دلیل از او نباید بخواهید آنها را انجام دهد، ولی برخی دیگر از فعالیت های آسان تر است و آنها را به راحتی انجام می دهد. اگر از او در حد توانش انتظار داشته باشید بدون شک بعد از مدتی توانایی های او بسیار بیشتر می شود.

عقب افتاده ذهنی

۳٫ شما باید با واگذار کردن کارهای کوچک به او توانایی های او را بالاتری ببرید. اگر شما برخی از کارهای شخصی اش را به خودش واگذار کنید توانایی های او بیشتر می شود، البته یکی از نکاتی که اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشید این است که خودتان بر روی کارهای شخصی کودک عقب افتاده ذهنی باید نظارت داشته باشید، در غیر این صورت شاید او دچار اشتباهی شود و شما دیگر نتوانید آن را جبران کنید.

۴٫ بسیاری از افراد بر این باور می باشند که کودک عقب افتاده ذهنی را باید از جامعه دور کرد، در صورتی که این باور بسیار اشتباه است و شما باید او را وارد اجتماع کنید، در این صورت توانایی های او بسیار بیشتر می شود و به راحتی می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

۵٫ یکی دیگر از نکاتی که پرستار کودک عقب افتاده ذهنی باید به آن دقت داشته باشد این است که او را به هیچ عنوان تنبیه نکنید، چرا که تنبیه به او احساس حقارت می دهد.
موسسه سما پارسا یکی از موسسه های خدماتی می باشد که پرستاران آن به خوبی می توانند از کودکان عقب افتاده ذهنی مراقبت کنند، چرا که آنها تجربه و تخصص بسیاری در این زمینه دارند. شما می توانید برای اعزام کردن این پرستاران به محل مورد نظرتان با شماره های زیر تماس بگیرید.

بیشتر بدانید:

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
انواع معلولیت در کودک معلول
نوشتهٔ بعدی
نگهداری سالمند دست به عصا

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم