نگهداری سالمند مبتلا به ام اس در منزل

اصول نگهداری سالمند مبتلا به ام اس در منزل

آشنایی با تمامی اصول نگهداری سالمند مبتلا به ام اس در منزل بخاطر غیر قابل پیش بودن علائم آزار دهنده این نوع بیماری یکی از نکات حائز اهمیتی است که همواره باید به آن توجه کافی را داشت. بر همین اساس در این بخش ما قصد داریم تا اطلاعاتی را در خصوص چگونگی مواجه با این بیماری در سالمندان و مراقبت از سالمند با شما به اشتراک بگذاریم؛ همراه ما باشید.

آشنایی با بیماری ام اس

بیماری ام اس یا به اصطلاح تخصصی آن مالتیپل اسکلروزیس به نوعی بیماری مزمن و خود ایمنی عصبی گفته میشود که با تاثیرگذاری بر روی سیستم عصب مرکزی (مغز و نخاع) باعث ایجاد اختلال در عملکرد سیگنال های عصبی میگردد. احتمال ابتلا به این نوع بیماری در زنان بیشتر از مردان بوده و روند مشابهی بین هر یک از اشخاص مبتلا به آن، وجود ندارد. از جمله علائم و نشانه های بروز این بیماری را در افراد، میتوان به عارضه هایی از قبیل احساس سردرد و سرگیجه؛ خستگی؛ بی حسی و کاهش حافظه، برهم خوردن تعادل و همچنین مشکلات بینایی، شنوایی و حتی جنسی نسبت داد که به شدت بر روی کیفیت زندگی آنها تاثیر گذار است.

اصول نگهداری سالمند مبتلا به ام اس در منزل

مراقبت از سالمند در منزل به طور طبیعی نیاز به دانش و مهارت کافی در این زمینه داشته و در صورت ابتلای افراد سالمند به بیماری هایی خاص از قبیل ام اس و … این کار بسیار دشوار و پیچیده به نظر میرسد. از همین رو افراد برای پرستاری از سالمند مبتلا به ام اس در منزل باید همواره با برخی از اصول و نکات آشنا بوده تا بتوانند نقشی موثر در بهبود روحیه این افراد ایفا نمایند. در ادامه این بخش ما چند نمونه از مهمترین اصول مراقبت از سالمند مبتلا به ام اس در منزل را برای شما خوانندگان عزیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

نگهداری از سالمند ام اس

– کسب اطلاعات مورد نیاز برای پرستاری سالمند مبتلا به ام اس

مراقبت و نگهداری از سالمند در منزل به دلیل افزایش سن و از دست دادن برخی از توانایی های آنان کاری دشوار بوده و بر همین اساس برای پرستاری از آنها در منزل باید به خوبی در زمینه انواع بیماری ها از قبیل ام اس و … اطلاعات کافی داشته باشد تا برای نگهداری سالمند مبتلا به ام اس به مشکلی برنخورید و به او کمک کنید تا همانند دیگر افراد جامعه به زندگی طبیعی و عادی خود ادامه دهد. در حقیقت به دلیل تاثیرگذاری این بیماری به شبوه های مختلف بر روی افراد با مراقبت از سالمندان مبتلا به ام اس در منزل به آنها نشان می دهد که در همه شرایط و برای انجام تمام امورات روز مره اش از او پشتیبانی و حمایت می کنید.

– احترام به حفظ استقلال فرد سالمند

اگرچه بسیاری از سالمندان مبتلا به ام اس از استقلال کافی برای انجام امورات روزمره خود برخوردار هستند اما برای نگهداری از سالمند مبتلا به ام اس باید به خوبی فرد را در جربان بروز علائم ناگهانی این بیماری قرار داده و اجازه همیاری و کمک در انجام برخی از امور را از او کسب کند. بدین ترتیب از نظر روحی هیچ لطمه ای به فرد سالمند وارد نشده و بابت مراقبت همیشگی از او و دخالت در انجام برخی از کارهایش ناراحت نخواهد شد. بنابراین میتوان گفت که افراد سالمند در صورت ابتلا به بیماری ام اس باید همواره تحت نظر بوده و برای انجام برخی از امور شخصی خود به کمک و همیاری دیگران نیاز پیدا خواهد. در صورت عدم مراقبت از سالمند مبتلا به ام اس احتمال از دست دادن توانایی حرکتی و بروز آسیب های روحی و روانی در این قبیل از افراد بسیار زیاد است.

 

 

پرستاری سالمند مبتلا به ام اس

– فراهم کردن تجهیزات کافی و مورد نیاز

با توجه به ناگهانی ظاهر شدن علائم و نشانه های بیماری ام اس در افراد برای پرستاری سالمند در منزل مبتلا به ام اس در منزل باید همواره به این نکته توجه کنیم که در صورت اختلال در عملکرد حرکتی فرد باید سلامتی و ایمنی او بابت خطر سقوط، برخورد و یا شکستگی وسایل موجود در منزل حفظ شده و این وسایل از حداکثر کارایی نیز برخوردار باشند. بهتر است که در خصوص فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای نگهداری سالمند مبتلا به ام اس در منزل حتما از یک متخصص طب فیزیکی کمک و مشاوره گرفته و برای حفظ ایمنی و آسایش افراد سالمند از واکر یا ویلچر استفاده شود.

سالمندان مبتلا به ام اس نیاز به پرستاری و مراقبت دارند. برای مطالعه در مورد علائم پارکینسون در سالمندان و درمان آن کلیک کنید.

– وادار کردن سالمندان به تحرک و انجام ورزش روزانه

انجام فعالیت های ورزشی به صورت روزانه برای نگهداری سالمند در منزل مبتلا به ام اس در منزل میتوان یک راهکار موثر در بهبود قوای جسمی و روحی او باشد و بر اساس تحقیقات صورت گرفته این کار نقشی موثر بر روی آمادگی جسمی، قلبی و عروقی و قدرت بالای عملکرد مثانه و روده آنها خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از تاثیرات انجام این کار کمک به مدیریت بر روی استرس و تنش های ذهنی سالمندان مبتلا به بیماری ام اس می باشد.

پرستار شبانه روزی سالمند

– در اختیار قرار دادن یک رژیم غذایی سالم و کنترل شده

اگرچه هیچگونه رژیم غذایی خاص و مشخصی برای پرستاری فرد سالخورده مبتلا به ام اس در منزل وجود ندراد اما با توجه به حساسیت های موجود برای حفظ سلامتی و بهبود روحیه این عزیزان بهتر است که از غذاهای کم چرب و سرشار از ویتامین فیبر برای آنها استفاده شود. همچنین مصرف میوه و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه افراد سالمند قرار داده تا سلامتی عمومی آنها حفظ شود.

 

مراقبت از سالمند مبتلا به ام اس

– نظارت بر امورات پزشکی مربوط به درمان بیمار

مهمترین اصل در پرستاری سالمند مبتلا به ام اس در منزل نظارت بر روند درمان او و نوع داروهایی است که فرد سالمند برای بهبود سلامتی خود باید مصرف نماید. در پرستاری از سالمندان در منزل باید به طور مرتب وضعیت بیماری شخص توسط پزشک متخصص بررسی شده و شخص همراه باید به طور مداوم دانش خود را پیرامون مسائل مختلف این بیماری با مشورت پزشک به روز رسانی کند.

شرکت سماپارسا در زمینه نگهداری سالمند با شرایط جسمانی مختلف پرستار متخصص در اختیار دارد. در هر نطقه از تهران نیاز به پرستار داشتید می توانید با شرکت سماگستر پارسا تماس بگیرید و نیروی مورد نیاز خود را درخواست دهید. برای برقراری تماس با کارشناسان شرکت سماگسترپارسا می توانید با شماره های ۰۹۱۲۳۳۷۵۷۱۸ و ۲۲۰۹۴۳۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
تاثیر نگهداری سالمند در منزل بر روحیه سالمندان
نوشتهٔ بعدی
نگهداری سالمند با فشار خون بالا

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم