مهم ترین مسائل بهداشتی در پرستاری از کودکان کمتر از سه سال چیست

مهم ترین مسائل بهداشتی در پرستاری از کودکان کمتر از سه سال چیست

مهم ترین مسائل بهداشتی در پرستاری از کودکان کمتر از سه سال چیست؟ مسائل بهداشتی در مواجهه با کودکان و رعایت بسیاری از دستور العمل ها ضروری بوده و عدم رعایت مسائل باعث وقوع برخی مشکلات می شود.

همچنین بخوانید: سرایداری آپارتمان در تهران ، مراقبت سالمند در منزل ، پرستاری از بیمار

رعایت بهداشت کودکان بسیار مهم بوده و مخصوصاً در سنین خردسالی و سه سالگی پیروی از برخی از دستورالعمل های بهداشتی و پزشکی در رشد و بزرگ شدن کودکان تاثیر مستقیمی دارد. بهداشت کودکان، تعویض به موقع پوشک، حمام نوزاد، ناخن و سایر مسائل بسیار مهم و ضروری است که در ادامه به وظایف پرستار کودک در قبال رعایت برخی از مسائل بهداشتی می پردازیم.

تمیزی لباس نوزاد متناسب با فصل

لباس نوزاد بسیار مهم بوده و سعی کنید از لباس هایی که متناسب با فصل بوده خریداری نموده و تن بچه نمایید. پوشاندن لباس مناسب باعث راحتی کودک شده و از عرق سوز شدن بچه در زمان های مختلف جلوگیری می نماید. همچنین لباس کودک را در فواصل زمانی مناسب، با آب و لوازم شستشوی فراوان بشورید.

تمیزی لباس نوزاد متناسب با فصل

تغذیه مناسب برای پرستاری از کودکان

از ارائه رژیم غذایی بیات و کهنه به نوزاد و کودک خودداری نمایید و همیشه سعی کنید رژیم غذایی مناسب کودک را در نظر گرفته و غذا های سالم همراه سبزیجات و میوه را به بچه ارائه نمایید. در مورد رژیم غذایی کودک می‌ توانید با پزشک تغذیه و اطفال مشورت نمایید. برای مصرف غذا توسط کودک می توانید کمک نمایید. ولی از تشویق کودکان برای خوردن خودداری نمایید. لازم به ذکر است تا سن ۵ سالگی به پنج وعده غذای مقوی، کودک خوردسال نیاز دارد. استفاده از غذاهای ید دار برای رشد جسمی و مغزی کودکان بسیار ضروری بوده و در صورت عدم مصرف آن باعث کاهش یادگیری و اختلالات مغزی می شود.

تفریح کودکان مهمترین مسئله پرستاری از کودکان

گشت و گذار در محیط های آزاد مانند پارک، موزه ها و مراکز خرید باعث رشد مغزی و اوقات فراغت کودکان می‌ شود. سعی کنید هر روز یک بار به هوای آزاد برده و گردش نمایید. لازم به ذکر است که بازی های خانگی و چالش برانگیز نیز در رشد کودک مهم است.

پرستاری از کودکان

ضرورت پرستار در خانه

پرستار کودک باید مسائلی که گفته شد را تا حد امکان رعایت کرده و سعی کنند با دلسوزی و محبت فراوان با کودک رفتار نمایید. نوازش، بغل کردن و محبت می‌ تواند در رشد کودکان بسیار مهم باشد و در زمان نبود پدر و مادر کودک باید جای خالی آن ها را از لحاظ عاطفی و احساسی تا حد امکان برطرف نمایید.

با مراجعه به سایت سما گستر پارسا می توانید مقالات مرتبط با پرستاری کودکان را مطالعه کرده و در صورت نیاز اقدام به استخدام پرستار از شرکت سما گستر پارسا نمایید.

شرایط استخدام پرستار

سطح سواد، ظاهر، نوع پوشش پرستار در تربیت کودک می تواند نقش مستقیمی داشته باشد. پرستار باید با شیطنت، خوی نوزاد و همچنین برخی از رفتار کودک ارتباط برقرار کرده و سعی در آرام نمودن فرد نماید. همچنین رفتار پرستار باعث شخصیت مستقل کودک شده و می‌ تواند در سنین بزرگسالی به صورت آگاهانه تصمیم گیری نمایید.

 ساعات کاری

پرستاران به حالت روزانه و یا شبانه روزی استخدام می شوند. می توانید پرستار مناسب با کودک خود را استخدام نمایید. در مورد هزینه های استخدام پرستار حتماً با مشاوران شرکت خدماتی سما گستر پارسا صحبت نمایید.

مهم ترین مسائل بهداشتی در پرستاری از کودکان کمتر از سه سال چیست؟

یکی از مهم ترین بخش های بهداشتی نوزادان بند ناف بوده که پس از مدتی با رعایت مسائل بهداشتی جدا می شود. برای پیشگیری از عفونت بند ناف باید در صورت خونریزی با بتادین شسته و قبل از آن نیز دست ها را به صورت کامل با آب صابون بشوید. خشک نگه داشتن بند ناف بسیار مهم بوده و در صورت رطوبت می توانید آن را توسط حوله خشک نمایید.

کلام آخر

همچنین در صورت تعویض پوشک با پد های الکلی ضدعفونی نمایید. پس از مدت‌ ها با ترشحاتی از ناف رو به‌ رو می شودید که بهتر است در خشک نگه داشتن و پاک کردن آن با پد الکلی تلاش نمایید. همچنین لازم به ذکر است در مورد استحمام و تعویض پوشک کودک نیز به موقع مسائل اشاره شده را رعایت نمایید. از توجه شما سپاسگذاریم.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
استخدام آشپز بررسی مهارت آن

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم