مراقبت و نگهداری کودک در منزل

مراقبت و نگهداری کودک در منزل

مراقبت و نگهداری کودک در منزل ، کودک ثمره زندگی یک خانواده است. لذا والدین در مورد شرایط نگهداری و تربیت کودک خود بسیار حساس هستند.
تکامل کودک شامل رشد کمی و رشد کیفی است. یعنی هم معیارهای فیزیکی و هم روانشناختی باید مورد توجه قرار گیرد.
مشکلات مختلف مانند کار، بیماری، تعداد زیاد فرزندان و… سبب می شود که گاهی والدین نتوانند بطور مداوم از کودک خود نگهداری کنند و نیاز به یک مراقب و پرستار کودک داشته باشند.
یکی از اولین نکاتی که در مورد انتخاب پرستار باید درنظر گرفته شود، سن کودک است. در سنین پایین که کودک نیاز به مراقبت دارد، بهتر است پرستار با مهارت‌های نگهداری از کودک آشنا بوده و تجربه کافی داشته باشد.

مراقبت و نگهداری کودک در منزل

ارتباط برقرار کردن پرستار با کودک

به عنوان مثال پرستارانی که مادر هستند یا تجربه نگهداری از کودک را دارند، برای نگهداری و مراقبت از کودک گزینه مناسب‌تری محسوب می شوند.
کودکان بزرگ تر خودشان قادر به صحبت کردن هستند و می‌توانند اتفاقاتی که در خانه رخ داده را گزارش دهند.
اما در مورد کودکانی که هنوز توانایی حرف زدن ندارند کنترل شرایط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
علاوه بر این در مورد کودکان بزرگ‌تر توصیه می‌شود پدر و مادر پرستاری را انتخاب کنند که توانایی کار و بازی با کودک را داشته باشد.
حتی اگر پرستار قادر باشد کارهای آموزشی انجام دهد و تجربه یا تحصیلات مرتبط داشته باشد، داشتن این قابلیت‌ها به مراتب بهتر است.

بهترین سن برای پرستاران ۲۸ تا ۴۰ سال است. اگر انتخاب پدر و مادر در مورد پرستار خوب و مناسب باشد، پیشنهاد می‌شود از تعویض پرستار کودک‌شان خودداری کنند؛
مگر اینکه دلایل موجهی مانند دوری مسافت، جابه جایی و مواردی از این دست وجود داشته باشد.
در غیر این صورت به دلیل دلبستگی کودک به پرستار ممکن است مشکلی برایش ایجاد شود.
درست است که پرستار به نوعی مادر دوم کودک محسوب می‌شود اما به هر حال نمی‌تواند جای مادر را بگیرد. بهتر است وقتی مادر از سرکار به خانه برمی‌گردد برای بودن در کنار فرزندش وقت بگذارد.

نکته مهم دیگر این است که بعد از توافقات اولیه، کودک و پرستار ناگهان باهم تنها نمانند. باید فرصتی برای آشنایی هردوی آنها ایجاد شود.
بهتر است این فرایند از چند هفته قبل شروع شود و زمانی که مادر هم حضور دارد، پرستار و کودک برای مدت کوتاهی در اتاق تنها باشند تا کودک به تدریج به حضور پرستار عادت کند و پرستار هم بتواند ریزه کاری‌های کار با کودک را یاد بگیرد و بتواند به پرستار اطمینان کند. در این صورت راحت‌تر کنار او می‌ماند.

مراقبت و نگهداری کودک در منزلانتخاب نگهدار و مراقب کودک

شاید این سؤال برای برخی خانواده‌ها پیش بیاید که چطور می‌شود به یک فرد غریبه اعتماد کرد و کودک را کنار او تنها گذاشت؟
موسسه‌های معتبر می‌توانند گزینه خوبی برای انتخاب نگهدار کودک باشند. البته باید گفت که هر موسسه‌ای معتبر نیست.
شرکت سما گستر پارسا با ۱۹ سال سابقه در این حوزه روی این موضوع تاکید دارد که پرستار باید با اصول مراقبت و نگهداری از کودک آشنایی داشته باشد.
در واقع موسساتی که مجوز دارند نسبت به این موضوع سختگیرتر هستند و مشکلات را بهتر پیگیری می کنند، ضمن اینکه پدر و مادر می‌توانند در زمان مصاحبه رفتار پرستار را ببینند.

4.6/5 - (7 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
پرستاری از بیمار در منزل
نوشتهٔ بعدی
خدمات منزل

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم