چگونه پرستاران از زخم بستر افراد سالمند پیشگیری کنند ؟

پیشگیری از زخم بستر در نگهداری سالمند

زخم بستر:

زخم بستر یکی از بیماری هایی می باشد که برخی از افرادی که سالمند هستند به این بیماری دچار می شوند. علت اصلی بیماری زخم بستر به دلیل نشستن های مکرر می باشد که بیشتر کسانی که سالمند هستند و توان حرکت کردن ندارند به این بیماری دچار می شوند. پرستاران عزیز در نگهداری سالمند عزیزی که نیاز به استراحت طولانی مدت در بستر دارند باید نکات مهمی که از زخم بستر جلوگیری میکند را به خوبی رعایت کنند.

شما برای اینکه فرد سالمند شما به این بیماری دچار نشود می توانید از پرستارانی که با روش های پیشگیری از زخم بستر آشنایی دارند استفاده کنید و این پرستاران را برای سالمند عزیز خودتان استخدام نمایید. پرستارانی که می خواهند از افراد سالمند مراقبت کنند و از این بیماری جلوگیری نمایند باید نکات مهمی را در نظر داشته باشند که در ادامه این نکات را بیان می کنیم.

چگونه پرستاران از زخم بستر افراد سالمند پیشگیری کنند ؟

همانطوری که بیان کردیم برای پیشگیری از بیماری زخم بستر پرستاران باید برخی از نکات مهم را در نظر داشته باشند که این نکات عبارتند از :

۱٫ یکی از مهمترین عواملی که از زخم بستر جلوگیری می کند و تاثیر بسیاری در پیشگیری از این بیماری دارد این است که وضعیت بیمار را از حالتی به حالت دیگر تغییر دهید، تغییر دادن بیمار باید به صورت مرتب و در فواصل زمانی منظم باشد.

۲٫ برخی از سالمندان هستند که به هیچ عنوان توان حرکت کردند ندارند و نمی توانند حرکت کنند، این سالمندان را باید به صورت مرتب حرکت دهید، به گونه ای که هر دو ساعت یک بار در یک حالت دیگری قرار بگیرند.

۳٫ سالمندانی که بر روی ویلچر می نشینند باید در صورتی که امکان دارد و قادر هستند به صورت مرتب خود را با دست هایشان جابجا کنند، اگر این سالمندان قادر به انجام این حرکت نیستند باید پرستاران برای آنها این کار را انجام دهند تا آنها دچار بیماری زخم بستر نشوند.

۴٫ برخی از سالمندان که به طور کامل هیچ گونه حرکتی ندارند و قادر به انجام هیچ کاری نیستند باید به هر طریقی که امکان دارد پرستار آنها را جابجا کند و وضعیت آنها را تغییر دهد. در برخی از مواقع پرستار می تواند آنها را ماساژ دهد، اگر ماساژ آنها به صورت منظم انجام شود به بیماری زخم بستر دچار نمی شوند.

۵٫ برخی بالشتک ها وجود دارند که درون این بالشتک ها ژل و یا هوا وجود دارد، شما اگر این بالشتک ها را در زیر بدن فرد سالمند بگذارید موجب می شود که فشار آنها در سراسر سطح بدن به خوبی پخش شود و در یک نقطه متمرکز نگردد.

۶٫ یکی دیگر از مواردی که برای سالمندانی که قادر به حرکت نیستند بسیار مفید است و می توانید از آن استفاده کنید تشک مواج می باشد. این تشک ها از آنجایی بالشتک های مخصوص دارند فشار بدن سالمند را در تمامی نقاط پخش می کنند و همین امر موجب می شود که او به بیماری زخم بستر دچار نشود.

با راعایت نکات بالا در نگهداری سالمند از زخم بستر این عزیزان جلوگیری کنید. موسسه سما پارسا یکی از موسسه هایی می باشد که پرستاران ماهری دارد و به خوبی می تواند از فرد سالمند شما مراقبت کند، شما برای برقراری با این موسسه می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
فواید نگهداری سالمندانی که کهولت سن دارند
نوشتهٔ بعدی
نکاتی در مورد نگهداری سالمند لگنی

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم