وظایف پرستار فرد سالمندی که فراموشی دارد

وظایف پرستار فرد سالمندی که فراموشی دارد

فراموشی:

امروزه بسیاری از افراد به دلیل کهولت سن دچار فراموشی می شوند و بسیاری از فعالیت های روزانه خود را نمی توانند انجام دهند، چرا که آنها را فراموش می کنند. در واقع از سالمندانی که فراموشی دارند مراقبت بسیاری باید نمود تا هرگز به آنها آسیبی جدی وارد نشود. به طور کلی باید بدانید همه افراد سالمند به طور طبیعی دچار فراموشی می شوند. فراموش کردن موضوعاتی در برخی از آنها به صورت طبیعی می باشد ولی فراموش کردن برخی از موضوعات به صورت غیر طبیعی است و این مسئله می تواند مشکل آفرین باشد، به همین دلیل باید آنها را تا حدودی حل کرد. پس نکات بسیار ریز و ظزفی در نگهداری سالمند دارای فراموشی و آلزایمر هستند می باشد.

زمانی که سالمندی دچار فراموشی می شود به طور دائم کارهای روزانه خود را را فراموش می کند و به همین دلیل اعتماد به نفس او کمتر می شد و احساس حقارت می کند. پرستاری که از این افراد مراقبت می کند وظیفه دارد که به تمامی حرف های آنها گوش دهد و و احساسات منفی که درون آنها شکل می گیرد جلوگیری نماید. فراموشی که در دوران سالمندی برای برخی از افراد به وجود می آید دلیل خاصی ندارد و تنها دلیل بارز آن کهولت سن می باشد.

بیشتر سالمندانی که دغدغه فکری بسیاری دارند و به مشکلات خود زیاد فکر می کنند به آلزایمر دچار می شوند و علت اصلی آن این است که، فکرشان مدام درگیر مسائل دیگری می باشد و به خوبی نمی توانند به مسائل دیگر فکر کنند.

وظایف پرستار فرد سالمندی که فراموشی دارد

وظایف پرستار فرد سالمندی که فراموشی دارد:

یکی از مهمترین وظایفی که پرستار سالمند در برابر فراموشی آن بر عهده دارد این است که از احساسات منفی آنها جلوگیری نمیاد. با بیان جملاتی مثبت احساس اعتماد به نفس آنها را افزایش دهد تا شوق و انرژی آنها به زندگی بیشتر شود. پرستار با آگاهی از این مسئله که فرموشکاری یکی از خصوصیات اصلی فرد سالمند می باشد باید بتواند به خوبی با او ارتباط برقرار کند و مشکلاتی را که فرد سالمند در ذهن خود نمی تواند حل کند را برایش حل کند. برخی از این سالمندها یک جمله را چندین بار تکرار می کنند و پرستار وظیفه دارد با آرامش و حوصله پاسخ او را بدهد ا او احساس حقارت نکند.

پرستار سالمند برای اینکه از فراموشی او جلوگری کند باید وسایل شخصی او را در جای خاصی قرار دهد تا او هرگز جای آنها را فراموش نکند و همچنین باید با یک تکه کاغذ جای هر یک از این وسایل را بر روی آنها بزنند تا فرد سالمند زمانی که آنها را مشاهده کرد به خوبی متوجه مکان آنها شود. پرستار باید از فرد سالمند بخواهد که برای او داشستان و یا قصه هایی را که به آنها علاقه دارد را تعریف کند تا از این طریق ذهن او را وادار به فعالیت کند. نگهداری سالمند عزیزی که فراموشی دارند به تخصص و مهارت نیاز دارد که پرستاران سماپارسا آموزش و مهارت لازم در این زمینه را دارند.
موسسه سما پارسا از جمله موسسه های خدماتی می باشد که پرستاران بسیار دلسوزی دارد و به خوبی در مورد فراموشی افراد سالمند اطلاعات دارند و به خوبی می توانند از آنها نگهداری کنند، شما برای برقراری ارتباط با این موسسه می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
وظایف پرستار سالمندی که با واکر راه می رود
نوشتهٔ بعدی
وظایف خدمتکارانی که آشپزی می کنند

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم