برخی وظایف پرستار در شرایط کرونایی

امروزه کرونا یکی از بیماری های ویروسی است که همه جهانیان به نوعی با آن دسته پنجه نرم می کنند. در این مقاله به برخی وظایف پرستار در شرایط کرونایی اشاره خواهیم کرد.

رعایت اصول بهداشتی و شناخت محیط

اگر به عنوان پرستار در بیمارستان و یا منزل شخصی فرد مبتلا مشغول به کار هستید، نکات برخی از پروتکل های بهداشتی در مواجهه با بیمار ضروری می باشد. رعایت این اصول باعث تسریع روند بهبودی بیمار می ‌شود. شما باید اصول بهداشتی را رعایت کرده و با این کار از انتقال زنجیره بیماری کرونا به دیگر افراد جلوگیری نمایید.

استفاده از ماسک های استاندارد را در دستور کار خود قرار داده و همیشه سعی کنید سطوح مورد استفاده شخص کرونایی را به بهترین شکل ممکن بهداشتی و استریل نگه دارید. در طول مراقبت از بیمار کرونایی سعی کنید حتماً از دستکش نیز استفاده کرده و حتی المقدور از ورود افراد مبتلا نشده به اتاق بیمار جلوگیری نمایید. بهترین شرایط برای نگهداری بیماری کرونایی ۱۴ روز بوده و بهتر است ۱۴ روز فضا مورد مراقبت و قرنطینه نگه داریم.

در آخر نیز به این نکته توجه نمایید که امروزه بیماری کرونا در حال جهش بود و به شکل های مختلفی این ویروس وارد کشور ایران وارد می شود. بهتر است در مورد شاخه‌ های این بیماری اطلاعاتی کسب کرده سپس نسبت به درمان و تسریع در روند بهبود بیمار تلاش نمایید.

وظایف پرستار در شرایط کرونایی

اطلاع از بیماری های زمینه ای فرد مبتلا

همان طور که می دانید فرد مبتلا به کرونا می تواند در افراد با دارای بیماری زمینه ای متفاوت عمل کرده و به شکل های مختلف و با شرایطی ها مواجه شویم. بهتر است قبل از مراقبت از اطلاعات کاملی از مصرف دارو های روزانه فرد داشته و نسبت به بیماری های زمینه ای مبتلا اطلاعات کاملی کسب نمایید. بیماری هایی مانند آسم و سایر بیماری های ریه، بیماری‌ های قلبی و کلیوی می تواند در ابتلا و کاهش روند بهبود بیماری موثر باشد. پس بهتر است این بیماری ها را شناسایی کرده و مراقبت ویژه ای از بیماران کرونایی دارای بیماری های زمینه ای داشته باشیم.

آیا برای هر بیمار نیاز به پرستار است؟

اگر به عنوان همراه بیمار یا خانواده شخص کرونایی هستید، ابتدا با پزشک معالجه این شخص صحبت کرده و نسبت به درگیری فرد مبتلا شده را ملاحظه نمایید. سپس پس از اطلاع از نوع بیماری شخص مبتلا، اقدام به استخدام پرستار نمایید. پرستار با کنترل ضربان قلب و تنفس بیمار در صورت حاد بودن می‌ تواند بسیار مفید و ضروری باشد. در غیر اینصورت شما نیز با کمی تلاش و کسب اطلاع می توانید از بیمار کرونایی محافظت نمایید.

قرنطینه

همانطور که اشاره شد امروزه با جهش های مختلفی از بیماری کرونا مواجه هستیم و هر کدام با شکل و نوع متفاوتی در جامعه دیده می شود. بهتر است بیمار کرونایی را در طول درمان بیماری و بهبودی، در اتاق و یا بستر استریل جداگانه نگهداری کرده تا در زمان درمان و روند بهبودی از انتقال زنجیره کرونا به سایر افراد جلوگیری نمایید. بهترین زمان قرنطینه این فرد ۱۴ روز بوده و همچنین در مقابله با سایر بیماری های ویروسی نیز بهتر از فاصله خود را با بیمار کرونایی رعایت نمایید.

حق و حقوق پرستار ویژه کرونایی

سلامتی بیمار در اولویت بوده و سعی کنید در زمان استخدام پرستار افراد مجرب و حرفه ای و دارای تجربه با مواد در مواجه شدن با بیماران کرونایی را استخدام نمایید. پرستار مورد که استخدام می کنید وظیفه دارد در حفظ جان بیمار و مراقبت از او تلاش های کافی را انجام دهد. برای این کار پیشنهاد می کنیم به یکی از مراکز ارائه کننده خدمات پرستاری و مراقبت از سالمندان مراجعه نمایید. سایت و شرکت سما گستر پارسا در شهر تهران یکی از بهترین شرکت های با تجربه در زمینه ارائه خدمات پرستاری می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد ارائه خدمات پرستاری و مشاوره در مورد استخدام و هزینه‌های پرداختی حتماً با این شرکت در تماس باشید. در ضمن برای اطلاع از سایر خدمات شرکت و برخی وظایف پرستار در شرایط کرونایی با مقالات ما همراه باشید.

در نهایت استفاده از دستکش در ارائه خدمات پرستاری به بیمار نیز بسیار ضروری می باشد. برای کاهش انتقال زنجیره کرونا استفاده از ماسک نیز بسیار مفید و مهم می‌ باشد.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
در مورد پرستار بچه چه می دانید
نوشتهٔ بعدی
موارد بهداشتی در زمان پرستاری از بیماران بستری

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم