شاید تا کنون بار ها و بار ها در مورد فیزیوتراپی و ثاتیرات آن بر بدن مطلبی را شنیده باشید اما مطابق با تعریف درست و استاندار فیزیوتراپی، در واقع فرآیندی است که به باز گرداندن توانایی افراد پس از یک آسیب بدنی می پردازد. به طور کلی، افرادی که به دلایل مختلفی همچون شکستگی های استخوانی، آسیب هایی که حین ورزش ممکن است به بدن فرد وارد شود، درد های عضلانی و… دچار کاهش توان شده اند با انجام دوره های فیزیوتراپی می توانند قدرت و حرکت بدن خود را به توان اولیه باز گردانند. به عبارت دیگر هدف فیزیوتراپی به حداکثر رساندن قدرت عضلات و استخوان ها و تحریک آن ها برای فعالیت مطلوب تر و قدرتمند تر می باشد. روش های فیزیوتراپی در منزل از مهم ترین خدمات سماپارسا برای نگهداری مریض است که بسیار متنوع بوده و هر کدام از آن ها برای افراد خاصی و درد های مختلفی تجویز می شوند.

همان طور که می دانید استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل امروزه با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است اما دلیل این همه محبوبیت چیست؟ استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل چه تاثیراتی بر بدن ما دارد؟ با دریافت خدمات منظم فیزیوتراپی حرفه ای در خانه خود را نسبت به کدام بیماری ها ایمن خواهیم کرد؟ دریافت خدمات فیزیوتراپی توسط متخصصین برتر کشور و انجام تمرینات ورزشی منظم چه تاثیری بر روحیه افراد و بهبود افسردگی دارد؟ همه و همه سوالاتی است که برای پاسخ به آن ها کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

انواع روش های فیزیوتراپی در منزل

ماساژ درمانی: این روش که علاقه مندان بسیار زیادی نیز دارد، در روش ماساژ درمانی فیزیوتراپی در منزل، از طریق ماساژ هایی حرفه ای، مطابق با اصول استاندارد و با در نظر گرفتن آناتومی بدن به ریلکس تر شدن عضلات و رفع خستگی بدن کمک می شود.

  • آب درمانی: در روش آب درمانی استفاده از آب با دمای مختلف سرد، گرم و ولرم می تواند اثرات مختلفی در بدن بیمار ایجاد کند که از آن طریق می توان درد های عضلانی و بیماری هایی همچون دیسک کمر، التهابات مفاصل، آسیب های کبدی، تب روماتیسمی و… را به طور شگفت انگیزی درمان کرد.
  • برنامه های ورزشی خاص: در روش فیزیوتراپی در منزل از طریق ورزش و فعالیت های کششی می توان توان بدن را به آن باز گرداند. این گونه برنامه های ورزشی معمولا با وسایل و تجهیزات ورزشی خاصی انجام می گیرد که در روش فیزیوتراپی در منزل، تمام تجهیزات مورد نیاز به منزل بیمار انتقال پیدا می کند.
  • روش های الکتروتراپی: الکتروتراپی نیز یکی دیگر از زیر شاخه های پرکاربرد علم فیزیوتراپی است که به کمک آن می توان بسیاری از بیماری های سیستم عضلانی- اسکلتی را درمان کرد.

همه این روش ها هنگامی موثر خواهد بود که توسط متخصصین این رشته و با دقت و به طور کاملا استاندارد و اصولی انجام شود در غیر این صورت می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بدن وارد کند.

دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل چگونه خواهد بود؟

برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل، شما ابتدا لازم است بهترین شرکت خدماتی ارائه دهنده فیزیوتراپی در منزل را شناسایی نمایید. برای تشخیص مناسب بودن شرکت خدماتی باید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید که در زیر به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت.

  • تبحر فیزیوتراپ هایی که توسط شرکت خدماتی فیزیوتراپی در منزل به مشتریان معرفی می شوند

همان گونه که می دانید، مهم ترین و اساسی ترین مسئله در ارتباط با خدمات فیزیوتراپی در منزل، داشتن دانش کافی فیزیوتراپ می باشد زیرا اگر خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط افراد با تجربه و ماهر صورت نگیرد و اصول فیزیوتراپی رعایت نگردد نه تنها در بهبودی بیمار و بازگشت توان فرد موثر نخواهد بود بلکه گاهی موجب آسیب هایی جبران ناپذیر به بدن بیمار خواهد شد.

  • قیمت مناسب فیزیوتراپی در منزل

قیمت مناسب نیز مورد دیگری است که باید در انتخاب بهترین شرکت خدماتی ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل، به آن توجه کافی داشت.

  • کیفیت تضمین شده فیزیوتراپی در منزل

همان طور که گفته شد، کیفیت خدمات فیزیوتراپی در منزل مهم ترین نکته ای است که هنگام انتخاب شرکت خدماتی ارائه کننده این خدمات، به آن توجه داشت اما چگونه می توان از کیفیت این خدمات آگاهی یافت؟ تجربه افرادی که در گذشته از این خدمات استفاده کرده اند می تواند راه گشا باشد علاوه بر این برخی از شرکت های خدماتی برای تضمین کردن کیفیت کار متخصصین خود، جلسه اول درمان را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار می دهند و در صورت عدم رضایت بیمار و یا هر مشکل دیگری هیچ هزینه ای از بیمار دریافت نخواهد شد.

پس از انتخاب بهترین شرکت خدماتی ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل، اولین جلسه درمان و اولین ملاقات بیمار با فیزیوتراپ اتفاق می افتد. در اولین جلسه ای که فیزیوتراپ با بیمار ملاقات می کند، فیزیوتراپ ابتدا وضعیت جسمانی بیمار را به طور دقیق بررسی می کند و با معاینه فیزیکی و پرسیدن سوالات خاصی، مشکل بیمار را تشخیص داده و با توجه به آن شروع به طراحی برنامه حرفه ای فیزیوتراپی در منزل می نماید و از همان جلسه اول کار درمان و فیزیوتراپی در منزل انجام خواهد شد.

فیزیوتراپی در منزل

نکات داشتن فیزیوتراپی بهتر و راحت تر بهتر است

  • اختصاص دادن یک محل مناسب در منزل برای انجام کار فیزیوتراپی

اتاقی که برای انجام فیزیوتراپی در منزل اختصاص می دهید، لازم است دارای نور کافی و فضای کافی بوده و هم چنین باید اشیای تیز از اتاق خارج شود شود تا در صورت افتادن بیمار در هنگام انجام فعالیت های فیزیوتراپی، بدن بیمار آسیب نبیند.

  • ایجاد آرامش در منزل

تمام عواملی که باعث بر هم زدن تمرکز بیمار و فیزیوتراپ می شود باید تا حد امکان از اتاق خارج شوند. صدای تلویزیون، تلفن و موبایل، سر و صدای کودکان، ورود سر زده افراد به اتاق و… می تواند باعث برهم زدن آرامش بیمار و فیزیوتراپ شود.

  • حضور یک یا دو نفر از اعضای خانواده در جلسه اول درمان

در جلسه اول ملاقات معمولا برنامه های ورزش خانگی به بیمار داده می شود و نکاتی به بیمار گفته می شود که بهتر است در حضور یک یا دو نفر از اعضای خانواده مطرح شود تا در صورت فراموش شدن توسط بیمار، اعضای خانواده به او یاد آوری کنند.

قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل چقدر است؟

همان طور که می دانید امروزه قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط شرکت های مختلف ارائه می شود بسیار متفاوت است اما کدام شرکت خدماتی بهترین خدمات را با کم ترین هزینه ممکن ارائه می دهد؟ چه عواملی می تواند بر قیمت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل تاثیر گذار باشند؟ آیا راهی وجود دارد که بهترین خدمات را قیمت ارزان تری دریافت کرد؟ آیا قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل، در مناطق مختلف تهران با یکدیگر تفاوت دارد؟ هزینه فیزیوتراپی در منزل در غرب تهران چقدر است؟

همه و همه سوالاتی است که هنگام استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل در ذهن شما نقش بسته و بر تصمیمات شما تاثیر گذار خواهد بود. بنا بر این اگر شما نیز تمایل دارید در ارتباط با قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل، اطلاعات مفیدی را به دست آورید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل

  • شهرستان محل سکونت

به طور معمول هزینه های زندگی در شهرستان های کوچک تر به مراتب کم تر از شهر های بزرگی چون تهران می باشد. برای مثال هزینه رفت و آمد نیرو های متخصص فیزیوتراپی به منزل بیمار در شهر های بزرگ تر هزینه بیشتری را در پی خواهد داشت که در نهایت در قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل تاثیر گذار خواهد بود.

  • نوع بیماری فرد دریافت کننده خدمات فیزیوتراپی 

برنامه ریزی تمرینات فیزیوتراپی در بیماران با مشکلات حاد و کاملا ناتوان با بیمارانی که درجات خفیف تری از ناتوانی را نشان می دهند کاملا متفاوت بود و نیاز به مهارت و دقت خاصی دارد. در واقع هر چه پیچیدگی درمان بیماری بیشتر باشد، برنامه ریزی و طرح درمان فیزیوتراپی بیمار نیز نیاز به صرف انرژی بیشتر و حتی دستگاه های توان بخشی پیشرفته تر و بیشتری خواهد داشت که در قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل موثر خواهد بود. علاوه بر این، بیمارانی که سخت تر به درمان پاسخ می دهند نیازمند جلسات طولانی تر و تعداد جلسات فیزیوتراپی بیشتری خواهند بود که این مورد نیز در نهایت در هزینه خدمات تاثیر گذار است.

  • روش فیزیوتراپی در منزل 

همان طور که در مطالب پیشین نیز ذکر شد، فیزیوتراپی در منزل با توجه به نوع مشکل بیمار و میزان دامنه حرکات او، با روش های متفاوتی از جمله الکتروتراپی، آب درمانی، ورزش درمانی و… انجام می شود که به کار گیری هر کدام از این روش ها نیازمند مهارت و هم چنین تجهیزات خاصی می باشد که در قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل تاثیر خواهد گذاشت. این عوامل تنها برخی از مهم ترین عوامل موثر قیمت خدمات فیزیوتراپی در منزل می باشد اما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه این خدمات می توانید با واحد فیزیوتراپی شرکت سما پارسا تماس حاصل فرمایید.

خدمات سماپارسا برای فیزیوتراپی در منزل

۱- بهره گیری از برترین متخصصین و کارشناسان فیزیوتراپی و ورزش درمانی

واحد خدمات فیزیوتراپی در منزل شرکت سما پارسا متشکل از برترین متخصصان این رشته بوده که با دانش علمی خود بهترین و استاندارد ترین برنامه های فیزیوتراپی را با توجه به سن مددجو، مشکل او، میزان توان بدنی و هم چنین مطابق با روش هایی کاملا اصولی و در عین حال بر اساس پیشرفته ترین و به روز ترین متد ها طراحی کرده و به طور منظم در منزل مددجو، اجرا خواهند کرد.

۲- استفاده از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات

همان طور که می دانید فیزیوتراپی در منزل، با توجه به مشکل و میزان ناتوانی فرد نیاز به تجهیزات پیچیده و خاصی دارد. اولین سوالی که برای دریافت کنندگان خدمات فیزیوتراپی در منزل به وجود می آید این است که چگونه می توان تجهیزات مورد نیاز برای فیزیوتراپی را تهیه کرد؟ شرکت سما پارسا خیال مشتریان خود را از این بابت راحت کرده است و به روز ترین تجهیزات مورد نیاز را همراه با نیرو های فیزیوتراپ حرفه ای خود، به منزل مددجو اعزام خواهد کرد تا بدون هیچ گونه دغدغه ای برترین برنامه های فیزیوتراپی برای بیمار انجام شود.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل

۳- امکان انتخاب فیزیوتراپ خانم و یا آقا

در کشور ایران به دلیل عقاید مذهبی و… به طور معمول بیماران خانم ترجیح می دهند از خدمات یک فیزیوتراپ خانم بهره ببرند و علاوه بر این، در بیشتر موارد رابطه عاطفی بین مددجو و فیزیوتراپ زمانی بیشتر خواهد بود که آن ها هم جنس باشد در این صورت صمیمت و راحتی بیشتری برای هر دو فراهم خواهد شد. شرکت سما پارسا با دارا بودن نیرو های فیزیوتراپ مرد و زن این امکان را به مشتریان خود داده است که فیزیوتراپی را انتخاب نمایند که با او احساس راحتی بیشتری دارند.

۴- هزینه بسیار مناسب

شرکت سما پارسا از جمله شرکت های خدماتی می باشد که بهترین خدمات را با مناسب ترین قیمت ممکن برای مشتریان خود فراهم آورده است تا امکان استفاده از این خدمات برای همه خانواده های یرانی با هر سطح درآمدی وجود داشته باشد.

شرکت سما پارسا با دارا بودن کادر مجربی از فیزیوتراپان حرفه ای می کوشد بهترین خدمات را برای هموطنان عزیز فراهم آورد. اگر شما نیز قصد دارید از خدمات فیزیوتراپی در منزل شرکت سما پارسا استفاده نمایید کافی است با شماره های ۲۲۰۹۴۳۶۰-۰۲۱ یا ۰۹۱۲۳۳۷۵۷۱۸ زیر تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نظافت منزل و ساختمان
نوشتهٔ بعدی
خدمات نظافت منزل و ساختمان

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم