سکته مغزی به دنبال بسته شدن و یا پاره شدن رگ های مغزی ایجاد می شود که می تواند علت های مختلفی داشته باشد. سکته مغزی می تواند عواقب بسیار خطرناکی را برای بیمار به همراه داشته باشد. عوارض سکته مغزی با توجه به محل درگیری مغز و شدت سکته مغزی می تواند از بی حسی اندام ها، فلج شدن برخی از اندام ها، ناتوانی و درد حین حرکت و حتی مرگ متفاوت باشد. با توجه به آمار های منتشر شده در کشور ایران، میانگین سنی بیماران دچار سکته مغزی نسبت به دیگر کشور ها پایین است که این موضوع لزوم پیشگیری از بیماری و شناخت آن و هم چنین اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب های مغزی بیشتر را گوشزد می کند. نگهداری بیماری در منزل که دچار سکته مغزی شده است بهتر توسط پرستار سالمند باشد تا سالمند اذیت نشود.

بیماران دچار سکته مغزی، درجات متفاوتی از نا توانی و فلج شدگی اندام را نشان می دهند. بنا بر توصیه پزشکان و متخصصین، بهترین راه باز گردانی توانایی جسمانی بیماران دچار سکته مغزی انجام برنامه های منظم فیزیوتراپی در منزل زیر نظر متخصصین ماهر و با تجربه در کنار دارو درمانی می باشد اما چگونه تمرینات فیزیوتراپی می توانند توانایی بیماران دچار سکته مغزی را به آن ها باز گرداند؟ برای یافتن این سوال، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید زیرا ما در این مطلب قصد داریم تاثیر تمرینات فیزیوتراپی در منزل در بیماران دچار سکته مغزی و چگونگی باز یافتن توانایی آن ها توسط فیزیوتراپی را به طور مفصل بررسی نماییم.

فیزیوتراپی در بیماران دچار سکته مغزی

فیزیوتراپی در بیماران دچار سکته مغزی

تاثیر فیزیوتراپی در بیماران دچار سکته مغزی

بیماران دچار سکته مغزی به علت نا توانی در حرکت عضلات و اندام ها به تدریج دچار تحلیل عضلات شده و توانایی حرکت خود را به مرور ازدست می دهند. برخی از بیماران دچار سکته مغزی به دلیل فلج یک طرفه تعادل کافی برای انجام فعالیت های روزمره خود را نداشته بدون کمک اطرافیان حتی قادر به غذا خوردن و نشستن نیز نخواهد بود. در برنامه های فیزیوتراپی در منزل، بیماران دچار سکته مغزی، آرام آرام و با کمک فیزیوتراپ خود، فعالیت و کار با عضلات را زیر نظر متخصصین با تجربه آغاز می کنند و رفته رفته مجددا توانایی های حرکتی خود را باز خواهند یافت.

تمرینات فیزیوتراپی که برای بیماران دچار سکته مغزی در نظر گرفته شده اند از تمرینات سبکی همچون بالا بردن و نگداشتن دست ها بالای سر، حرکت دادن وزنه های سبک با پای ناتوان و… شروع شده و به تدریج دامنه حرکات وسیع تر می شود به طوری که در جلسات پایانی فیزیوتراپی بسیاری از حرکات بیماران دچار سکته مغزی به حالت اولیه خود باز می گردد.

بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی در منزل

شرکت سما پارسا یکی از بهترین و مورد اعتماد ترین شرکت های خدماتی بوده که در زمینه ارائه خدمات متنوعی از جمله خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیماران دچار سکته مغزی، فعالیت می کند این شرکت با دارا بودن تجربه ای بسیار طولانی و هم چنین بهره گیری از برترین متخصصان فیزیوتراپ، توانسته است رضایت بسیاری از خانواده های ایرانی را در سراسر کشور جلب نماید برای ارتباط با شرکت سما پارسا کافی است با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
شرکت خدمات نظافتی
نوشتهٔ بعدی
پرستار افراد ناتوان

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم