استخدام سرایدار آپارتمان در شهر تهران

استخدام سرایدار آپارتمان در شهر تهران

در ساختمان های بزرگ، برج های مسکونی و تجاری به منظور آسان تر شدن و راحت تر پیش رفتن کار ها اقدام به استخدام کارمند و کارگر سرایدار می نمایند. برخی از سرایدار های ساختمان به صورت شبانه روزی بوده و برخی به صورت روزانه فعالیت دارند. نکات مهمی در مورد استخدام سرایدار آپارتمان در شهر تهران و سایر مناطق جغرافیایی ایران، اعم از قرارداد و وظایف کارمند وجود دارد. امروز می خواهیم به نکات مهم در زمان استخدام سرایدار آپارتمان صحبت کنیم.

وظایف مهم سرایدار ساختمان

حراست از ساختمان

یکی از مهم ترین وظایف سرایدار مجتمع تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی نگهبانی و حفاظت امنیت ساختمان مورد نظر می‌باشد. سریدار و حراست یک مجموعه وظیفه دارد ورود خروج افراد مختلف را کنترل کرده و از ورود افراد ناشناس ممانعت به عمل آورد.

وظایف مهم سرایدار ساختمان

نظافت

انجام کارهای نظافتی و تمیزکاری از دیگر وظایف سرایدار می باشد. معمولاً سرایدار ساختمان راه پله ها، لابی ساختمان، پارکینگ، آسانسور و حتی محوطه بیرون ساختمان را تمیز کرده و نظافت می‌کنند. در دوره های مختلف آب و هوایی وظیفه دارند ساختمان را تمیز نگه دارند.

آبیاری گیاهان و فضای سبز

آبیاری فضای سبز و گل های ساختمان و مجتمع مورد نظر، نیز از دیگر وظایف سرایدار ساختمان می باشد. در صورت وجود گل و گیاهان مختلف در حیاط یا راهرو های مجموعه، آبیاری و ضد عفونی را انجام دهد. همچنین در زمان باریدن برف، برف‌روبی نیز یکی از وظایف این کارمند محسوب می شود.

کنترل تجهیزات ساختمان

کنترل تجهیزات و دستگاه های مشترک ساختمان از وظایف سرایدار بوده است. سرایدار محترم هر ساختمان باید در در بازه زمانی مختلف نسبت به کنترل آسانسور و تجهیزات آن، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان و کنترل های آب و برق و گاز اقدام نماید.

‏ سرایداری که به صورت شبانه روزی استخدام می شود.  وظیفه دارد در روزهای تعطیل و ایام تعطیلات عید نوروز نیز  در محل کار خود حضور داشته و از ساختمان و واحد مسکونی مورد نظر حراست نماید.

دیگر وظایف سرایدار

روشن کردن چراغ های لابی و ساختمان، روغن کاری درب های ورودی و مشترک ساختمان، کنترل پشت بام ، بررسی سیستم و تاسیسات پشت بام، انجام فعالیت های روزانه و برگزاری جلسات مهم ساختمان، جمع آوری شارژ و دیگر هزینه های بنا برای تعمیر دستگاه و سیستم های محل مورد نظر از وظایف مهم سرایدار می باشد.

کنترل تجهیزات ساختمان

سعی کنید صلاحیت های شخص مورد نظر را احراز کرده و پس از اطمینان اقدام به استخدام فرد مورد نظر نمایید. متاهل بودن فرد یکی از نکات نسبتا مهم در استخدام فرد مورد نظر می باشد. بازه سنی ۳۰ الی ۶۰ نیز مناسب می باشد. عدم استفاده و استعمال دخانیات و دیگر موارد مانند روانگردان، مصرف مشروبات الکلی و غیره مهم بوده و برخی افراد در زمان استخدام تست مورفین می گیرند. افراد مورد نظر را کنترل نمایید.  در صورت نبودن سوء پیشینه می توانید اقدام به استخدام نماید.

ویژگی های یک سرایدار

داشتن ضامن معتبر و ارائه چک تضمین شده بانکی، آشنایی با تعمیرات تاسیسات ساختمانی، توانایی ارتباط با افراد مختلف و تعمیرکاران مجاز ساختمان از وظایف و ویژگی های سرایدار است. اطلاع از روش های خاموش کردن آتش و آشنایی با کپسول های آتش نشانی، داشتن سلامت جسمی و روانی و سابقه کار مفید در زمینه های سرایداری و خدمات ساختمان، شرایطی بوده که داشتن آن امتیاز محسوب شده. می توانید در زمان استخدام لحاظ نمایید.

حقوق و مزایای سرایدار

سرایدار پس از احراز صلاحیت استخدام شده و طبق توافق طرفین اقدام به پرداخت حقوق و مزایای شخص مورد نظر می شود. حقوق دریافتی توافقی می باشد. می توانید در صورت رضایت طرفین، قانون کار پرداخت شود. بیمه تامین اجتماعی برای سرایدار های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید لحاظ نمایید.

سرایدار هایی که به صورت شبانه‌روزی اقامت داشته وجود سوئیت و اتاق برای استراحت فرد مورد نظر ضروری است. و باید واحدی را برای استراحت و پخت و پز سرایدار خانه اختصاص دهید. برای اطلاع از سایر قوانین و مقررات سرایداری به ماده ۳۴ قانون تملک آپارتمان‌ ها در قانون اساسی مراجعه نمایید.

برای معرفی سرایدار قابل اطمینان می توانید با سایت و شماره تلفن سما گستر پارسا تماس حاصل نمایید. همچنین شرکت خدماتی سماگستر پارسا اقدام به اعزام پرستار جهت نگهداری سالمند ، بیمار و کودک می نماید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
نحوه استخدام کارمند خدمات پذیرایی منزل
نوشتهٔ بعدی
نکات ارزشمند و مهم در باره نگه داری و پرستاری کودکان

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم