بیماران سالمند کلیوی

آیا بیماران سالمند کلیوی نیاز به پرستاری و مراقبت دارد

آیا بیماران سالمند کلیوی نیاز به پرستاری و مراقبت دارد؟ اکثر افراد به خاطر نوع رژیم غذایی و مصرف آب کمتر با بیماری کلیوی مواجه هستند. امروز نکات کلیدی در مورد پرستاری از افراد کلیوی را مورد بررسی قرار می دهیم.

تعریف بیماری کلیه

بیماری کلیوی یکی از امراض شایع بود که با افزایش سن در بسیاری از مردان و زنان دیده می‌ شود. این بیماری دلایل مختلفی برای ابتلا داشته و در مواردی بسیار خطرناک است.  می توانید با آزمایش و چکاپ های دوره ای از روند افزایش یا کاهش بیماری اطلاعات داشته باشید. این بیماری دارای عوارض بسیاری برای بدن بوده.  در ادامه سعی می کنیم، به موارد مهم در افزایش سلامت بیماران خصوصاً سالمندان مبتلا به کلیوی را بررسی نماییم.

تعریف بیماری کلیه

علائم اولیه برای تشخیص بیماری

بیماری کلیوی ممکن است، تا سال های سال در بدن وجود داشته و یکی از معایب آن پیشرفته بسیار کند این بیماری در بدن است. بدن انسان در مواجهه با بیماری کلیوی، باعث تجمع مایعات و مواد اسیدی داخل بدن شده.  به دلیل عدم تخلیه مواد زائد باعث از دست دادن بخشی از کلیه یا تمام کلیه می شود.

علائم اولیه بیماری

بیماران کلیوی با حالت تهوع، خستگی و ضعف، مشکلات خواب، افزایش و تکرر ادرار، گرفتگی عضلات، فشار خون بالا، تنگی نفس روبرو می شوند. در زمان افزایش بیماری کنترل بخشی از اعمال حرکتی بدن به سختی امکانپذیر می شود.

پرستاری و رژیم غذایی

رعایت برخی از نکات تغذیه ای برای بیماران کلیوی بسیار مهم بوده.  پرستار مورد نظر باید با رژیم غذایی و داروهای مصرفی بیماران کلیوی آشنایی کامل داشته باشد؛ تا در مسیر روند بهبود بیمار حرکت نماید. مصرف نمک بیشترین تاثیر در افزایش بیماری را داشته و بهتر است، غذا های بیمار کلیوی فاقد چربی و نمک کم باشد. مصرف نمک و چربی نیز باعث افزایش فشار خون می شود. اگر بیمار کلیوی مبتلا به دیابت بوده، حتما غذا و نوشیدنی های شیرین اجتناب نمایید، که باعث افزایش میزان انسولین در بدن می شود. پرستار مورد نظر باید از سابقه بیماری های مزمن بیمار اطلاعات پیدا کرده و ارائه دارو و تغذیه مناسب را در دستور کار خود قرار دهد.

استخدام پرستار بیماران سالمند کلیوی

برای استخدام پرستاری که متخصص که  اطلاعات کاملی در مورد بیماری های کلیوی داشته با سایت سما گستر پارسا در ارتباط باشید. برای مشاوره بیشتر می توانید با شماره تلفن های این سایت تماس حاصل کرده و اطلاعات دقیق‌تری در مورد هزینه و سایر تخصص های پرستار داشته باشید.

عفونت ادرار

بیماری کلیوی دارای انواع مختلفی بوده که در شرایط حاد با انسداد طولانی مجاری ادراری و ادرار عفونت مکرر کلیه همراه بوده، و باعث پخش اسید های مواد زائد در بدن می شود. حتماً قبل از ورود بیماری به این مرحله به پزشک معالج مراجعه کرده، و درمان های مختلفی بر روی بیمار از ازجمله دیالیز انجام گیرد.

 بیماران سالمند کلیوی

عوامل افزایش دهنده بیماری

بیماری دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و چاقی بیشترین تاثیر در با افزایش عفونت و بیماری‌های کلیه دارد. همچنین اگر سابقه خانوادگی بیماری کلیوی و یا ساختار غیر طبیعی کلیه دارید، می توانید درصدد ابتلا به بیماری‌های کلیوی قرار گرفته باشید. بیماران کلیوی باید از کشیدن انواع دخانیات و سیگار جلوگیری کرده و با افزایش بیماری روبرو خواهند بود

کسانی که به بیماری کلیوی مبتلا می شوند، با افزایش فشار خون و تورم پوست و گوشت مواجه می‌ شوند. که باعث کاهش عملکرد مناسب قلب می شود. کم خونی، بیماری قلبی، درد های شدید استخوان، خطر شکستگی استخوان، کاهش میل جنسی، آسیب‌ رگ های عصبی، تشنج و کاهش سیستم ایمنی بدن از دیگر علائم بیماری کلیوی در شرایط حاد و خطرناک است. پرستار محترم با بررسی مراحل ابتلای بیماری شرایط مختلفی را سنجیده و عملکرد مثبت و مناسبی در مواجهه با بیمار خواهد داشت.

چگونگی تشخیص بیماری

اگر با هر با علائم مشابه اولیه  کلیوی رو به‌ رو شدید، حتما به پزشک مراجعه نمایید. پزشک متخصص کلیه با سوال از شما در مورد سابقه خانوادگی بیماری کلیوی، فشار خون و مصرف دارو های مختلف می ‌تواند تشخیص اولیه در مورد بیماری شما ارائه کند. سپس با انجام آزمایش و سونوگرافی می‌ توان تشخیص دقیقی بر ساختار کلیه ها داشته باشد.

آیا بیماران سالمند کلیوی نیاز به پرستاری و مراقبت دارد؟

پاسخ به این سوال کمی پیچیده است. اگر بیمار کلیوی به مراحل حاد خود رسیده و نیازمند دیالیز و سایر موارد مراقبتی است، می توانید، به شرکت های معتبر در زمینه پرستاری مراجعه کرده، مشاوره و پرستار مورد نظر را استخدام نمایید.

مطالب مرتبط

مراقبت سالمند در منزل

پرستاری از بیمار

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
استخدام کارگر خدماتی مطمئن برای نظافت خانه
نوشتهٔ بعدی
نیاز نگهداری سالمندان چگونه است؟

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم