خدمات پرستار همراه بیمار

وظایف پرستار همراه بیمار در بیمارستان چیست؟

خدمات همراه بیمار در واقع خدماتی است که می تواند در منزل و یا در بیمارستان انجام شود. شاید بار ها برایتان اتفاق افتاده است که عزیزی از خانواده تان در بستر بیماری بوده و نیاز به مراقبت و رسیدگی های حساس پزشکی داشته باشد در این شرایط حضور یک پرستار یا فرد کار آزموده و دوره دیده می تواند در آرامش خیال شما و بیمارتان بسیار موثر واقع شود. همراه مریض در حقیقت فردی است که سابقه بالایی در امر پرستاری از بیماران مختلف داشته، دارو های این بیماران را می شناسد، قادر به انجام کار های روتین پزشکی بوده و به طور کلی دوره های پرستاری مختلف را گذرانده و به خوبی می تواند از بیماران مختلف مراقبت و نگهداری نماید. لازم به ذکر است که در برخی از مواقع که یک سالمند دچار بیماری خاصی باشد و نیاز به دریافت خدمات پزشکی داشته باشد، از پرستار سالمند کم توان، ناتوان و یا بیمار، به عنوان همراه بیمار نیز یاد می شود.

 

خدمات پرستار همراه بیمار

 

وظایف همراه بیمار

– شناختن عوامل موثر بر کاهش یا افزایش اثرات و نشانه های بیماری

همان طور که اشاره کردیم، همراه بیمار وظیفه دارد که با بررسی دقیق علایم بیمار، عواملی که سبب بهبود بیماری می شود را به خوبی بشناسد و در بهبودی بیمار از آن ها استفاده کند و در عین حال از عواملی که سبب تشدید بیماری می شود دوری کند. یک مثال ساده برای این مورد، بیماران دچار فشارخون و قند خون شدید هستند، پرستار همراه مریض که در منزل و یا بیمارستان به مراقبت از بیمار می پردازد باید به خوبی بداند که چه رژیم غذایی به فروکش کردن بیماری کمک می کند و کدام عامل باعث تشدید بیماری او می شود.

– شناخت دارو های بیمار و دقت در ارائه دارو به بیمار

همراه باید بتواند دارو های تجویز شده را به دقت و مطابق با دستور پزشک به بیمار داده و تاثیرات دارو را بر بدن بیمار با دقت و حساسیت بالا مورد ارزیابی قرار دهد.

– تشویق بیمار به ورزش های موثر بر بیماری و فعالیت های مفید

فردی که به عنوان همراه بیمار به مراقبت از او مشغول است باید بیمار خود را به حفظ تندرستی و نشاط تشویق کرده و همراه او به ورزش های مفید و موثر بر بیماری بپردازد. این کار باید به صورت اصولی و با دانش کافی انجام شود تا بیمار دچار عوارض منفی ورزش نشود. موارد گفته شده اصلی ترین وظایف او می باشد که با توجه به نیاز مریض، می تواند وظایف بیشتری را شامل شود.

شرکت رسمی سما پارسا، با جذب بهترین پرستاران با مهارت و تجربه بالا و آموزش تخصصی آن ها زیر نظر متخصصین توانمند این مجموعه، سعی کرده است تا بهترین و با کیفیت ترین خدمات را با کمترین هزینه ممکن به مدد جویان عزیز در سراسر شهر های مختلف کشور ایران، ارائه دهد. برای ارتباط با موسسه خدماتی سما پارسا و عقد قرارداد کوتاه مدت کافی است با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

 

هزینه همراه مریض در شرکت خدماتی سما پارسا

به طور کلی هزینه فرد یا پرستاری که به برای همراهی بیمار اعزام می شود به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. در زیر به برخی از عوامل موثر بر هزینه همراه بیمار اشاره ای خواهیم داشت.

– شرایط بیمار و نوع مراقبت هایی که به آن نیاز دارد

هزینه همراه بیمار بر اساس شرایط بیمار و هم چنین خدماتی که پزشک بیمار و یا خانواده بیمار از او انتظار دارند، متفاوت است. به طور مثال هزینه پرستار همراه برای بیمارانی که به مراقبت های بسیار حساس و خاص پزشکی نیاز دارند بالا تر از بیماران دچار بیماری های جزیی و نیازمند مراقبت هایی پیش پا افتاده، می باشد از جمله بیماری هایی که نیاز به خدمات پیشرفته تر پزشکی می باشند می توان به بیماران دیالیزی اشاره کرد، بیماران دیالیزی که مرتب نیاز به دیالیز دارند لازم است تا حداقل چند روز در هفته مراقبت های حساس پزشکی را توسط پرستار همراهی خبره و با تجربه دریافت نمایند.

– بیمار چند ساعت در روز نیاز به مراقبت دارد؟

همان طور که می دانید پرستاران قراردادی که به عنوان پرستار همراه مریض در بیمارستان ها و یا منزل بیمار در زمینه خدمات رسانی به بیماران فعالیت می کنند، در ساعات مختلفی به پرستاری از بیماران می پردازند به طور مثال برخی از آن ها به صورت پاره وقت به مراقبت و پرستاری از بیمار می پردازند و برخی دیگر به صورت ۲۴ ساعته و شبانه روزی یا ۱۲ ساعته از بیمار مراقبت می کنند. تعداد ساعات حضور و فعالیت پرستار در میزان هزینه پرستار همراه فرد بیمار موثر خواهد بود.

– وضعیت سلامت روحی و روانی بیمار

بیمارانی که از مشکلات روحی و روانی رنج می برند می توانند وظیفه همراهی و مراقبت بیمار را با چالش های زیادی رو به رو کنند. این بیماران معمولا همکاری لازم را با پرستار خود نداشته و حتی در موارد شدید بیماری، ممکن است امنیت پرستار را به مخاطره بیاندازند. بنا براین، حضور پرستاری که به تمام امور روان شناسی برخورد با این گونه بیماران آشنا باشد لازم و ضروری بوده و عموما میزان حقوق این پرستاران به علت سختی کار آن ها بیشتر خواهد بود.

 

خدمات پرستار همراه بیمار

– وضعیت تحرک بیمار و توانایی رفتن به سرویس بهداشتی

اینکه بیمار می تواند با کمک همراه، برای اجابت مزاج به سرویس بهداشتی برود یا اینکه برای اجابت مزاج نیاز به لگن یا پوشک شدن دارد، نیز می تواند در هزینه همراه تاثیر گذار باشد.

– وضعیت تهیه غذای همراه چگونه باشد؟

اینکه همراه، بتواند از غذای بیمارستان استفاده کند یا خودش باید غذای مورد نیاز خود را در هنگام حضور در کنار بیمار تهیه کند، نیز در میزان حقوق همراه بیمار موثر خواهد بود.

– آیا بیمار به طور عادی می خوابد؟

برخی از بیماران به علت درد های مداوم شبانگاهی و یا مشکلات بدخوابی مختلفی که با آن رو به رو هستند نمی توانند به خوبی بخوابند. در این شرایط همراه وظیفه دارد چندین و چند بار از خواب بیدار شده و به مشکلات بیمار رسیدگی کند، چنین شرایطی معمولا بر میزان دستمزد پرستار همراه موثر خواهد بود.

شرکت سما پارسا یکی از مطمئن ترین شرکت های خدماتی است که در زمینه اعزام خانم برای سالمند، تامین نیروی انسانی و تامین همراه و… فعالیت دارد. در مجموعه سما پارسا گروهی از بهترین و با تجربه ترین پرستاران همراه مریض خانم و آقا، فعالیت کرده و تلاش می کنند با بهره گیری از اصول علمی پزشکی، آسودگی هرچه بیشتری برای بیماران فراهم آورند. برای ارتباط با این شرکت و اطلاع از هزینه ارائه خدمات پرستاری کافی است با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

Rate this post
نوشتهٔ پیشین
خدمات پرستاری از کودک معلول شرکت سما پارسا
نوشتهٔ بعدی
خدمات مراقبت از بیمار

No results found

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Buttonتماس مستقیم